«۱۰غلط مشهور درباره اسرائیل» تکرار شد
کد خبر: 3938524
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بازنشر یک کتاب

«۱۰غلط مشهور درباره اسرائیل» تکرار شد

کتاب «۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل» نوشته ایلان پاپه مورخ اسرائیلی برای دومین بار به همت انتشارات کتابستان منتشر شد.

«۱۰غلط مشهور درباره اسرائیل» تکرار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات کتابستان؛ کتاب «۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل»  یک راهنما برای شناخت رژیم صهیونیستی است.
 
ایلان پاپه را در سطح جهانی به ‌عنوان مورخی مشهور می‌شناسند. او که خود یهودی و دارای تابعیت اسرائیل است، از نویسندگان پرکار در خصوص تاریخ قضیه فلسطین به شمار می‌رود و در بخش عمده آثار خود، وقایع را با دیدی منصفانه و محققانه نگاه می‌کند. به این ترتیب، حتی فارغ از مذهب و تابعیت او، می‌توان آثارش را جزو بهترین آثار تاریخ‌پژوهانه در این عرصه به شمار آورد.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: ما امروزه اطلاعات و درک بسیار بهتری از این بحث داریم که مردمی که در آنجا زندگی می‌کردند در آستانهٔ استعمار و کوچ صهیونیستی به کشور، خود را چگونه تعریف می‌کردند. درست مثل دیگر مناطق خاورمیانه و غیرخاورمیانه، جامعهٔ فلسطین هم با مفهوم تعریف‌گر قدرتمندی که در قرن‌های نوزدهم و بیستم رواج داشت آشنا شده بود: مفهوم ملت.
 
فعالان محلی و غیرمحلی‌ای در آن دوران وجود داشتند که این طرز جدید «تعریف و تبیین هویت خویش» را ترویج می‌کردند، درست همان چیزی که داشت در دیگر نقاط جهان هم رخ می‌داد. ایده‌های ملی‌گرایانه، تا حدی از طریق «مبلغین مذهبی» آمریکایی وارد خاورمیانه شده بود. این مبلغین در اوایل قرن نوزدهم میلادی به این منطقه وارد شدند، هم به امید تغییر دادن دین مردم اینجا و هم به آرزوی گسترش مفاهیم نوینِ مربوط به استقلال.
 
این کتاب را وحید خضاب ترجمه کرده و انتشارات کتابستان در ۲۹۲ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.
انتهای پیام
captcha