«عاشقانه‌ها»‌ی شهدای انقلاب و دفاع مقدس از راه رسید
کد خبر: 3938124
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
به همت انتشارات «راه یار»؛

«عاشقانه‌ها»‌ی شهدای انقلاب و دفاع مقدس از راه رسید

دفتر اول کتاب «عاشقانه‌ها» با عنوان «عاشقانه‌هایی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس» که به کوشش پژمان عرب، گردآوری و تدوین شده است، به همت انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

ارسال نشود*****«عاشقانه‌ها»‌ی شهدای انقلاب و دفاع مقدس از راه رسیدبه گزارش ایکنا، دفتر اول کتاب «عاشقانه‌ها»؛ با عنوان کامل «عاشقانه‌هایی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس» که به کوشش پژمان عرب، گردآوری و تدوین شده است، انتشارات «راه یار» آن را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

بنابراین گزارش، دفتر اول «عاشقانه‌ها»؛ برش‌هایی از وصیت‏نامه‌ها و نامه‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خطاب به همسران و فرزندانشان است. در مقدمه کوتاه کتاب، این چنین آمده است: «عاشقانه‌های ساده، اما زلال، از جان‌های سرشار و سرمست از عشق و محبت به همسرانشان، این هم‌پایان ابدی و فرزندان ثمره جان‌هایشان سرچشمه می‌گیرد. کلمات و جملاتی پُرشکوه و پُرطراوت، دلنشین، عزتمندانه و هستی‌بخش که راه و رسم زندگی را با همین اندک نوشتن‌ها به ودیعه گذاشته‌اند.

در اندک مجالی که داشتند عاشقانه‌هایی نگاشتند، ولی کیست که نداند هزاران هزار جمله عاشقانه در سینه‌ها ماند و جدی جدی وعده دادند که در آن بَزم ابدی منتظرتانیم برای جبران.

این مجموعه ماحصل خوانش هزاران وصیت‏نامه و نامه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. به طورِ دقیق‌تر، قریب به ده‌ها برابر حجم این کتاب، وصیت‌نامه شهدا مطالعه شد تا چنین مجموعه‌ای فراهم آمد. قطعاً هنوز تا چند جلد دیگر، با همین زاویه نگاه، از وصیت‌نامه و نامه‌های شهدا می‌توان برگزید؛ خصوصاً نامه‌های منتشر نشده‌ای که خانواده‌های مُعزز شهدا می‌توانند برای چاپ‌های بعدی کتاب، ما را یاری کنند. امید است این متن‌های ساده و بی‌واسطه، زندگی‌ساز شوند و به کمک آیند تا نگاه تازه‌ای به تجربه زیستی شهدایمان داشته باشیم.»

در بخشی از این کتاب با عنوان «تو قهرمان پیروز زندگی من هستی» از شهیدسیدعبدالرضا موسوی می‌خوانیم: همسر عزیز و مهربان و وفادارم، سلام. قصد دارم تا مدتی که هستم اگر میسر شود، آنچه متوجه می‌شوم و حس میکنم و می‌یابم برایت بنویسم. شاید فاصله دور را کم کرده باشم.

همسر عزیزم، دوست داشتن از عشق برتر است؛ زیرا عشق بیشتر از غریزه آب می‌خورد و هر چه از غریزه آب بخورد و هرچه از غریزه سر بزند بی‌ارزش است؛ ولی دوست داشتن از روح طلوع می‌کند و تا هر جا که روح ارتفاع دارد، دوست داشتن نیز همگام با آن اوج می‌یابد. عشق با زمان و عبور سال‌ها در رابطه است؛ اما دوست داشتن در ورای سن و زمان و مزاج است. عشق با دوری و نزدیکی در نوسان است و فقط با بیم و امید و تزلزل و اضطراب و دیدار و پرهیز، زنده و نیرومند است؛ اما دوست داشتن سراسر یقین و امید است. عشق طوفانی و متلاطم؛ ولی دوست داشتن آرام و استوار و پروقار و سرشار.

در عاشقانه دیگری با عنوان «دست‌های تو را می‌بوسم» از شهید ابوالفضل نظامی پورخیابانی نیز آمده است: همسرم، از دور، دست‌های پررنج تو را می‌بوسم و نمی‌خواهم با این کلمات مرهمی بر قلب رنجور و کوچکت بگذارم. آسوده باش و فکری جز فکر خدا را بر خود راه مده که رنج‌ها و ناراحتی‌های من و تو چنان اجر و پاداشی داشته باشد که اگرچه در نظر بی خردان کوچک باشد، ولی در نظر خردمندان بسی بزرگ است. از دوری من ناراحت نباش و باید که خدا را شکر کنی که ما منتخب او هستیم. خداوند بندگانی را که دوست دارد می‌رنجاند که ایمان آن‌ها را بیازماید و آن‌ها را امتحان کند.

براساس این گزارش، دفتر اول کتاب «عاشقانه‌ها» در ۲۲۴ صفحه، تیراژ ۱۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه‌یار» منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب‌ها علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به صفحات مجازی این ناشر به نشانی @raheyarpub و یا سایت vaketab.ir مراجعه کنند.

یادآور می‌شود؛ دفتر دوم «عاشقانه‌ها» نیز با عنوان کامل «عاشقانه‌هایی از شهدای مدافع حرم»، پیشتر به همت همین انتشارات روانه بازار نشر شده بود.

انتهای پیام
captcha