بررسی زندگی، آثار و زمانه شیخ مفید در فضای مجازی
کد خبر: 3938050
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
از سوی فرهنگسرای سرو؛

بررسی زندگی، آثار و زمانه شیخ مفید در فضای مجازی

به‌مناسبت نهم آذر، روز بزرگداشت شیخ مفید، اهمیت آثار وی و همچنین اتفاقات معاصر با این فقیه و دانشمند برجسته اسلامی شیعه در چند کلیپ از سوی فرهنگسرای سرو در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به‌مناسبت نهم آذر، روز بزرگداشت شیخ مفید و با هدف معرفی بیشتر این دانشمند و فقیه بزرگ مسلمان شیعه، برگزیده‌ای از حوادث تاریخی مقارن با شیخ مفید و کتاب‌ها و آثار به جای مانده از وی در چند کلیپ کوتاه از سوی فرهنگسرای سرو در فصای مجازی منتشر شد.

این کلیپ‌ها عبارتند از زندگی و زمانه شیخ مفید که به بررسی اتفاقات زمان زندگی شیخ مفید معروف به ابن معلم می‌پردازد که بسیاری او را پرچمدار توسعه اندیشه شیعه می‌دانند. همچنین آثار و کتب به جای مانده از این شخصیت فقیه و علمی برجسته نیز در کلیپ دیگری به‌طور خلاصه معرفی شده و در یک موشن تایپ اهمیت اندیشه‌های شیخ مفید به خصوص مقوله عقل‌گرایی در زمان معاصر بررسی شده است.

یادآور می‌شود، ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان حارثی بغدادی معروف به شیخ مفید سال ۳۳۶ هجری قمری در بغداد متولد شد؛ عصر او همزمان با زوال عباسیان بود و همین شرایط فضایی ایجاد کرد که شیخ مفید بتواند مناظرات علمی برگزار کرده و آثاری را مبتنی بر مراجعه به تعقل در تبیین موضوعات تاریخی و فقهی تألیف کند.

علاقه‌مندان جهت دسترسی به این کلیپ‌ها می‌توانند به اینستاگرام فرهنگسرای سرو به نشانی  farhangsara_sarv@  مراجعه کنند.

منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام
captcha