25 سال خدمت جهادی زیر یک سقف
کد خبر: 3937246
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
گزارش ایکنا از یک خانواده جهادگر؛

25 سال خدمت جهادی زیر یک سقف

محمدعلی ذاکری و پوران یوسفی، زوج جهادگری هستند که طی 25 سال زندگی مشترک، اقدامات فراوانی را در قالب گروه‌های جهادی و خیریه‌های مختلف انجام داد‌ه‌اند و از برکات آن در زندگی بهره‌مند شده‌اند؛ امروز سایر اعضای خانواده نیز با آنان در راه خدمت قدم برمی‌دارند.

چهارشنبه/////25 سال خدمت بی‌منت زوج جهادگر در گروه‌های جهادی / برکات فراوان اقدامات خیرانه در زندگیگروه‌های جهادی از گذشته تا به امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور بوده‌اند. مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند: «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک نقطه پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد».

با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، حرکت‌ گروه‌های جهادی در کشور رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به حوزه معیشتی اقدام می‌کنند.

حضور نوجوانان و جوانان ایران اسلامی در فعالیت‌های جهادی یکی از نشانه‌های حرکت رو به رشد جامعه در مسیر کمال فرهنگی و اجتماعی است. جوانان این مرز و بوم در قالب گروه‌های جهادی و بدون هیچ چشم‌داشتی به محرومان و ضعفای جامعه خدمت می‌کنند و گرمای وجودشان، یاد و خاطره مدافعان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را در اذهان تداعی می‌کند. یکی از زیبایی‌های این خدمت خالصانه، آشنایی برخی جوانان مؤمن و انقلابی با یکدیگر است که گاه منجر به ازدواج می‌شود و پس از تشکیل خانواده نیز نه تنها از میزان فعالیت‌های جهادی زوجین کاسته نمی‌شود، بلکه خدمت و فداکاری‌شان دوچندان می‌شود.

محمدعلی ذاکری و پوران یوسفی، زوج جوانی هستند که هر دو هنگام انجام امور خیریه با یکدیگر آشنا شده و از آن پس نیز فعالیت خود در برنامه‌های عام‌المنفعه را از طریق عضویت در انجمن‌های امور خیریه و گروه‌های جهادی تداوم بخشیدند. این زوج فداکار بارها و بارها در جریان بلایای طبیعی که در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد، در صحنه حاضر شده و به کمک آسیب‌دیدگان شتافته‌اند.

چهارشنبه/////25 سال خدمت بی‌منت زوج جهادگر در گروه‌های جهادی / برکات فراوان اقدامات خیرانه در زندگی

ذاکری که هم‌اکنون مسئولیت گروه جهادی شهید شهسواری تهران(زیر نظر قرارگاه شهید هادی طارمی) را برعهده دارد، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نحوه آشنایی با همسر خود، اظهار کرد: در سال 75 بنده و همسرم در جریان انجام یکی از برنامه‌‌های خیرانه با یکدیگر آشنا شدیم و پس از مدتی نیز با همراهی خانواده‌ها ازدواج کردیم. ثمره این ازدواج پسری 15 ساله به نام «پویان» است که او نیز دستی در امور خیر و خدمت‌رسانی به محرومان دارد. خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت به مردم را به ما هدیه داده و فرزند صالحی را به ما عطا کرده است که او نیز در این راه قدم برداشته است.

وی با بیان اینکه از 25 سال پیش به همراه همسرم بسیجی‎وار وارد برنامه‌های جهادی همچون اعزام اردوهای راهیان نور و ... شدیم، ادامه داد: همسر بنده هم‌اکنون مسئولیت یکی از مراکز نیکوکاری شهر تهران را برعهده دارد و فعالیت ما در بحث مرمت و تعمیر خانه نیازمندان از یکدیگر جدا می‌شود، اما در مورد اموری همچون برپایی جشن آرزوها، کمک به زنان سرپرست خانوار، خدمت به دانش‌آموزان محروم و ... به صورت مشترک فعالیت می‌کنیم.

چهارشنبه/////25 سال خدمت بی‌منت زوج جهادگر در گروه‌های جهادی / برکات فراوان اقدامات خیرانه در زندگی

مسئول گروه جهادی شهید شهسواری با ذکر اینکه کشور ما یکی از کشورهایی است که بلایای طبیعی زیادی در آن رخ می‌دهد، تصریح کرد: هنگام زلزله کرمانشاه این توفیق را داشتم که دو مرتبه در محل حادثه حضور یابم و در حد توان خود به آسیب‌دیدگان زلزله خدمت کنم. نوبت اول همراه با گروه جهادی خود به منظور احداث و مرمت خانه‌های زلزله‌زدگان و نوبت دوم نیز به همراه همسرم در قالب گروه‌های هنری در منطقه حاضر شدم که در این نوبت ضمن حضور در مناطق آسیب‌دیده همچون ازگله، سرپل ذهاب و ... به همراه تنی چند از هنرمندان حاضر در گروه، مقادیر زیادی وسایل بازی و لباس به فرزندان زلزله‌زدگان اهدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهادی برکات فراوانی در زندگی جهادگران خواهد داشت، اظهار کرد: گروه جهادی شهید شهسواری یکی گروه‌های تخصصی جهادی در حوزه احداث خانه و مرمت خانه نیازمندان است که 25 عضو فعال دارد. هر یک از اعضای گروه نیز در حوزه‌های مختلف ساختمانی همچون معماری، لوله‌کشی، کابینت‌سازی، بنایی و ... تخصص دارند و از مهارت خود برای رفع نیاز محرومان بهره می‌برند.

چهارشنبه/////25 سال خدمت بی‌منت زوج جهادگر در گروه‌های جهادی / برکات فراوان اقدامات خیرانه در زندگی

ذاکری اظهار کرد: گروه جهادی ما هم‌اکنون از طریق جامعه ایثارگران بدون مرز ارتباط بسیار خوبی با برخی گروه‌های جهادی در استان‌های مختلف کشور دارد و هماهنگی‌هایی با چهار تیم 50 نفره از گروه‌های جهادی انجام شده است و با هم همکاری می‌کنیم. پیش از شیوع کرونا در کشور، فعالیت‌های گروه جهادی ما شامل کمک به اقشار محروم جامعه، مرمت و بازسازی خانه نیازمندان، اعطای وام‌های اشتغال‌زایی و ... می‌شد که با شیوع این بیماری، به خدمت‌رسانی در این حوزه نیز پرداختیم.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود جهادگران به موضوع کمک مؤمنانه و مواسات به ویژه در ایام شیوع کرونا، تصریح کرد: گروه جهادی ما نیز در لبیک به فرمان رهبر عزیزمان اقدامات فراوانی را همچون تهیه و توزیع 300 سبد معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند و مبتلا به کرونا و ... انجام داده است.

چهارشنبه/////25 سال خدمت بی‌منت زوج جهادگر در گروه‌های جهادی / برکات فراوان اقدامات خیرانه در زندگی

ذاکری ادامه داد: تهیه و توزیع بسته‌های ضدعفونی‌کننده و حدود سه میلیون ماسک در ایام شیوع کرونا، پخش آب‌میوه در میان نیازمندان و نیز کادر درمان بیمارستان‌های مختلف شهر تهران از جمله اقداماتی است که خدمتگزاران مردم در گروه جهادی شهید شهسواری انجام داده‌اند.

چهارشنبه/////25 سال خدمت بی‌منت زوج جهادگر در گروه‌های جهادی / برکات فراوان اقدامات خیرانه در زندگی

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز اعضای گروه جهادی ما مشغول خدمت برای مرمت و تعمیر خانه نیازمندان در منطقه 18 تهران هستند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی روزهای اخیر انجام داده‌ایم، ایزوله‌سازی خانه‌ها، انجام تست اکسیژن خون و بسته‌بندی ماسک‌های آماده توزیع بود. البته فعالیت‌هایی که پیش از شیوع کرونا انجام می‌شد شامل تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند و اعطای وام‌های خوداشتغالی و ... به هیچ وقف متوقف نشده و همچنان در کنار دیگر اقدامات گروه ادامه دارد.

ذاکری با اشاره به میزان همکاری مسئولان و نهادهای مختلف با گروه‌های جهادی، گفت: مسئولان در نهادهای مختلف باید زمینه‌ را فراهم و سازمان مربوطه خود را وارد حوزه برنامه‌های جهادی یا حداقل کمک‌‌رسانی به گروه‌های جهادی به ویژه کمک‌های مالی کنند؛ چراکه حتی اگر حوزه فعالیت این نهادها نیز ارتباطی با اقدامات گروه‌های جهادی نداشته باشد، مسئولان آن‌ها می‌توانند با کمک‌های مالی گروه‌های جهادی را حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مؤسساتی که تاکنون دو بار از طریق اعطای بسته‌های معیشتی به گروه جهادی ما برای توزیع آن‌ها در میان نیازمندان کمک کرده، بنیاد علوی است که زیر نظر سازمان بسیج مستضعفین فعالیت می‌کند. البته این اقدامات کافی نبوده و جا دارد که سازمان‌های دیگری نیز به این امر بپردازند.

انتهای پیام
captcha