چگونگی استفاده از ماسک در روزهای بارانی
کد خبر: 3936687
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
دادرس تشریح کرد؛

چگونگی استفاده از ماسک در روزهای بارانی

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به بارندگی‌ها و رطوب هوا نسبت به استفاده از ماسک‌های خیس هشدار داد.

استفادده از ماسک در روزهای بارانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمد نصردادرس، کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک ویدئوی اینستاگرامی که در صفحه رسمی وزارت بهداشت منتشر شد، در مورد استفاده از ماسک در روز‌های بارانی گفت: ماسک‌ها انواع مختلفی دارد و آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ماسک‌های جراحی که عموماً استفاده بیشتری دارند در مدت زمان مشخصی مصرف شوند. اگر هوا معتدل و رطوبت در حد نرمال باشد ماسک‌ها می‌توانند تا چهار ساعت از انتقال و انتشار بیماری جلوگیری کنند.

دادرس افزود: پس از چهار ساعت به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، ماسک‌ها مرطوب شده و خاصیت جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری را از دست می‌دهند؛ لذا مجبور هستیم که ماسک را تعویض کنیم. در حال حاضر با توجه به شرایط بارندگی و رطوبت هوایی که وجود دارد زمان استفاده از ماسک کاهش پیدا می‌کند.
 
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وضعیت برای استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای بهتر است، چراکه می‌توان ماسک را خشک کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد.

وی بیان کرد: ماسک‌های یکبار مصرف در صورت مرطوب و خیس شدن حتماً باید تعویض و دور انداخته شوند و نمی‌توان این ماسک‌ها را خشک کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد.
انتهای پیام
captcha