مسابقات قرآن موجب پیشرفت تکنیک قاریان و حافظان می‌شود
کد خبر: 3935766
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

مسابقات قرآن موجب پیشرفت تکنیک قاریان و حافظان می‌شود

دارنده مقام اول رشته حفظ کل چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، برگزاری مسابقات را زمینه‌ساز پیشرفت تکنیکی قاریان و حافظان دانست و افزود: مسابقات قرآن مانند یک نیروی محرکه موجب تلاش بیشتر فعالان قرآنی برای ارتقای دانسته‌های خود می‌شود.

طاهره نائبی‌موحد، حافظ کل قرآن و دارنده مقام اول رشته حفظ کل چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، سطح این دوره از رقابت‌ها را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزاری آنلاین مسابقات این دوره تفاوت‌های بسیاری با دوره‌های قبل داشت و این موضوع کار را برای متسابقان سخت‌تر می‌کرد.

وی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از رقابت‌ها افزود: در رشته حفظ کل، مسابقات به صورت یک مرحله‌ای برگزار شد و پرسش سه سؤال ۱۵ سطری به نحوی رقابت استقامت ذهن و توانایی‌های تجویدی و فنی حافظان کل بود.

این حافظ قرآنی با بیان سابقه حضور خود در مسابقات بیان کرد: پیش از این 2 بار در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و چندین بار در رشته تواشیح موفق به کسب مقام اول و مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف شده بودم و در دو سال اخیر با تمرین روش جدید تثبیت حفظ، خود را برای حضور موفق در این دوره از رقابت‌ها آماده کردم.

وی مسابقات قرآن را موجب پیشرفت تکنیک قاریان و حافظان قرآن کریم دانست و اعلام کرد: برگزاری مسابقات باعث انگیزه بسیار بین افراد و مانند یک نیروی محرکه موجب تلاش بیشتر فعالان قرآنی برای ارتقای دانسته‌های خود می‌شود.

مسابقات قرآن اوقاف؛ مهم‌ترین رقابت کشور

نائبی‌موحد، مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف را مهم‌ترین رقابت کشور دانست و اظهار کرد: امیدوارم در آینده زمینه لازم برای حضورم در رقابت‌های بین‌المللی و حضور سایر بانوان قرآنی استان در رتبه‌های برتر کشوری فراهم آید.

وی در ادامه به آغاز فعالیت قرآنی خود در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: از 5 سالگی یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را با تشویق خانواده‌ام آغاز کردم و در این سال‌ها نیز موفق به حفظ جزء سی قرآن کریم شدم. در 13 سالگی از طریق دوستم با مؤسسه جامعةالقرآن استان قم آشنا شدم و با تشویق پدر و مادرم در کلاس‌های حفظ این مؤسسه ثبت‌نام کردم و در مدت ۹ ماه و ۱۰ روز موفق به حفظ کل قرآن شدم.

موحد ادامه داد: با تشویق‌های پدر و مادرم در ۱۵ سالگی کار قرائت قرآن را به صورت تخصصی آغاز کردم و در نزد اساتیدی همچون استاد توفیق، جمالی و نظری کار قرائت قرآن را به صورت تخصصی در استان‌های قم و تهران آغاز کردم و در این راه هم موفقیت‌های به دست آوردم.

وی تصریح کرد:‌ دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد الهیات دانشگاه مذاهب اسلامی تهران هستم و همین رشته تحصیلی‌ام باعث انس بیشترم با قرآن شده است.

شرکت در مسابقات برای تثبیت حفظیات

موحد به انگیزه شرکت در مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: بیشتر حافظان برای تثبیت و مرور حفظیات خود در مسابقات شرکت می‌‌کنند چرا که برای یک حافظ قرآن آرزو است که بدون نگاه کردن به قرآن بتواند قرآن را به نحو احسن تلاوت کند.

وی در پایان به آثار و برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی‌ اشاره کرد و بیان کرد: ۱۵ سال است که با کتاب آسمانی و نور الهی مأنوس شده‌ام و همین امر زمینه موفقیت من را در زندگی شخصی و تحصیلی فراهم کرده است. امروز موفقیت‌هایم در بخش‌های مختلف تبدیل به یک الگو برای سایر افراد خانواده‌ام شده است و بیشتر اطرافیانم با من مشورت می‌کنند که همین امر هم به برکت قرآن است.

انتهای پیام
captcha