بیانیه هیئت داوران بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3935552
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

بیانیه هیئت داوران بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن

هیئت داوران چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در بیانیه‌ای از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات که شرایطی فراهم آورد تا در شرایط کرونا، دوره دیگری از مسابقات برگزار شود، قدردانی کرد.

بیانیه هیئت داوران بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، هئیت داوران چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان در بیانیه‌ای به بیان برخی نکات در مورد این دوره از مسابقات پرداخته‌اند. متن این بیانیه به این شرح است؛

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
امام رضا(ع): «مَن لَم يَشكُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقينَ لَم يَشكُرِ اللّه عَزَّوَجَلَّ؛ هركس در مقابل خوبى مردم تشكر نكند، از خداى عزوجل تشكر نكرده است.»(عيون الاخبار الرضا عليه السلام، ج1، ص27، ح2)

شــکر بی‌نهایت و سپاس بیکران خداوند متعال را که بار دیــگر توفیق حضور در بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی کشور را به ما عنایت فرمود.

منت خداوند منان را که در روزهای سخت گرفتاری و آزمون سخت بیماری در سراسر دنیا توفیق زانو زدن در محضر قرآن کریم و تجربه حضور در یک دوره متفاوت با تجربه‌ای جدید با عنوان چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری اوقاف را به ما عنایت فرمود. این دوره نیز مانند دوره‌های پیش و سال‌های گذشته سراسر تجربه و توکل بود و برایمان خاطره‌هایی به یادماندنی بر جای گذاشت، گرچه دیدار دوستان حاصل نشد، اما باز هم لحظاتی دلنشین از آن برایمان به یادگار ماند.


بیشتر بخوانید:


ضمن تشکر فراوان و قدردانی از زحمات مدیران و مسئولان سازمان اوقاف، خصوصا استاد محترم جناب آقای قره‌شیخلو، رئیس محترم مرکز امور قرآنی اوقاف و استاد حاجی‌شریف و نیز معاون محترم مسابقات، تبلیغ و ترویج جناب آقای مجیدی‌مهر و همکاران گرانقدرشان.

از نکات مثبت این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- تشکیل گروه‌های سه‌نفره و دونفره در هیأت داوران با توجه به میزان امتیاز و اهمیت آن بخش که باعث بالا رفتن دقت در امتیاز دهی و کم شدن خطای داوری در آن قسمت‌ها گردید.
۲ - توصیه به ثبت اشکالات و توصیه‌های فنی داوران در فرم‌های داوری جهت پاسخگویی دقیق‌تر به شرکت‌کنندگان.
۳ - پاسخگویی و رسیدگی به موقع ناظر و رئیس هیات داوران به مراجعات و سؤالات شرکت‌کنندگان.
۴- جو آرام، پر از انرژی و صمیمانه اتاق داوری که کمک شایانی به تمرکز و دقت در امر داوری داشت.
۵ - نظم در برقراری ارتباط با استان‌ها و مدیریت زمان و حضور به موقع داوران و شرکت‌کنندگان در ساعت مقرر در محل مسابقات.
۶ - افزایش خطوط قرعه‌ها که سبب آزمودن بهتر قدرت تلاوت و دانش لازم در شرکت‌کنندگان گردید.
۷ - مدیریت شایسته استان‌ها در فراهم نمودن فضای مناسب اتاق مسابقه از لحاظ دکور، جایگاه و یکدست بودن سیستم صوتی و تلاش بی‌وقفه مسئولان اجرایی در مرکز قرآنی سازمان و مراکز استانی قابل تقدیر بود.
۸ - ترکیب هیات داوران با حضور داوران جدید و شهرستانی متخصص و نیز قرار دادن داوران زبده و با تجربه در هر بخش از امتیازات آن محسوب می‌شد.
۹ - حسن خلق رئیس هیات داوران و ناظر فنی مسابقات و ارتباط صمیمانه ایشان با تک تک اعضای هیات داوران.
۱۰ - گرچه اسکان داوران و محل استقرار گروه داوری به دلیل شرایط کرونایی انتخاب شده بود، اما از جهت نزدیکی محل اسکان به سالن داوری و نیز نزدیکی به مرکز قرآنی و دوری از رفت و آمدهای بیهوده و قرار گرفتن در ترافیک و هدر رفتن زمان در این مورد بهترین گزینه بود.
۱۱ - دوری داوران از شرکت‌کنندگان و جوسازی‌های هر ساله در فضای مسابقات، سبب تمرکز کامل هیات داوران بر امر داوری شد.
۱۲ - تشکیل جلسه پیش از مسابقه و اعطای احکام داوری که در دهه گذشته مسابقات بی‌سابقه بوده است.
۱۳- حضور مستمر مسئولان در بین داوران و رصد کیفیت داوری در طول مسابقات.
۱۴- تشکیل جلسه پایانی جهت تقدیر از هیات داوران و گزارش اجمالی از روند مسابقات توسط ریاست محترم مرکز و پاسخ به سوالات فنی و اجرایی هیات داوران.
در پایان ضمن تبریک به همه منتخبان این دوره، برای همه شرکت‌کنندگان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.
با آرزوی سعادت و به‌روزی و توفیقات روزافزون برای همه خدمتگزاران»

انتهای پیام
captcha