افزایش دو برابری قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در مازندران
کد خبر: 3925455
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

افزایش دو برابری قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش دو برابری قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در استان خبر داد.

افزایش دو برابری قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر رئیس جهاد کشاورزی مازندران، گفت: اراضی زراعی در استان مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است و تولید ۷.۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان از همین اندک زمین‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: مهاجرت از روستا و سایر استان‌ها و علاقه‌مندی به تملک زمین در استان مازندران وجود دارد که در سال‌های اخیر این اقدام شدت گرفته است و وقتی‌که خرید زمین انجام می‌شود ساخت و ساز‌های غیرمجاز هم رخ می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان به همراه دستگاه‌های ذیربط مانند دادگستری و دادستانی به طور جدی از غرب تا شرق استان را رصد می‌کند، افزود: جهاد کشاورزی مازندران دارای ۲۲ گشت ۱۳۱ است که پایش‌ها را در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌دهد و گزارش‌هایی که به این سامانه اعلام می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰ مورد قلع و قمع و ۶۰۰ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ را اجرا کردیم و ۱۰۰ مورد تبصره ۳ در استان مازندران عملیاتی شد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در ساخت و ساز‌های غیرمجاز دو برابر عملکرد داشتیم، ادامه داد: ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۰۰ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ را اجرا کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تصریح کرد: برای اینکه اراضی کشاورزی استان را نجات دهیم با هماهنگی دادستانی و دادگستری به طور جدی اقدام به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز کردیم و تلاشمان این است از اراضی کشاورزی استان حراست کنیم.

وی افزود: اگر متقاضی طرح یا پروژه‌ای دارد به جهاد کشاورزی مراجعه کرده و مراحل قانونی را طی کند، اما اگر کسی تخلفی را انجام دهد به کشاورزی استان ضرر و زیان می‌رساند.

شهیدی‌فر اظهار کرد: اجرای هر طرحی در استان دارای حریم خاص خودش است و این فواصل باید رعایت شود که بستگی به نوع تولیداتی دارد که در آن طرح دیده شده است.

 وی افزود: هر طرحی بر اساس نوع فعالیت و میزان آلایندگی و رعایت اصول بهداشتی متفاوت بوده و فواصل زیست محیطی که باید رعایت شود از ۱۰۰ متر تا یک کیلومتر متفاوت است.

انتهای پیام
captcha