برگزاری نشست «مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان‌شمالی»
کد خبر: 3925438
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

برگزاری نشست «مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان‌شمالی»

نشست «مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی» از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و با همکاری بسیج دانشجویی استان در گلزار شهدای گمنام بجنورد برگزار شد.

برگزاری نشست«مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی»به گزارش ایکنا، به نقل از روابطع عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، نشست «مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی» از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و با همکاری بسیج دانشجویی استان، در گلزار شهدای گمنام بجنورد برگزار شد. 

در این نشست که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، پروین رنجبریان و زهرا روغنیان، دو تن از رزمندگان جبهه و جنگ به روایت خاطرات و سیره و سبک زندگی رزمندگان و شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند.

پروین رنجبریان، در این نشست با بیان اینکه همواره در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی، و در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و هر صحنه‌ای که نیاز به دفاع از کیان نظام وجود داشت حاضر بوده است، افزود: حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌های انقلاب اسلامی همواره موثر و حیاتی بوده است.

وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جهاد مردم ایران در سال‌های جنگ تحمیلی را حضور آحاد مردم در صحنه دانست و افزود: با فرمان امام خمینی(ره) یک بسیج عمومی در کشور ایجاد شد و مردم از قشرهای مختلف در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند.

وی ادامه داد: زنان ما در طول انقلاب اسلامی به هویت خود آگاه شدند و امام خمینی(ره) هویت زنان را به زنان جمهوری اسلامی بازگرداند و زن مسلمان را برگرفته از مکتب اسلام معرفی کرد. زنان را نمی‌توان به خانه و یک مکان خاص محدود کرد، بلکه فعالیت‌ زنان از درون خانه‌ها شروع می‌شود و تا عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ادامه می‌یابد.

زهرا روغنیان، یکی دیگر از زنان رزمنده دفاع مقدس در خراسان شمالی، در این نشست، با بیان اینکه شرط ازدواج من همراه بودن با همسرم در جبهه‌های دفاع بود و مهریه‌ام برای ازدواج نیز یک جلد قرآن کریم بود که پس از ازدواج، همراه با همسرم به جبهه اعزام شدیم و من در پشت خط مقدم خدمت می‌کردم.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص زن افزود: امام راحل به زن هویت دادند و فرمودند" من از شجاعت‌های زنان ایران احساس غرور می‌کنم. شما زنان دلیر در این پیروزی پیش‌قدم بودید و هستید. ما مرهون شجاعت‌های شما زنان شیردل هستیم." که این اظهار لطف ایشان مسئولیت زنان ایران اسلامی را دفاع و حفظ نظام اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام
captcha