اراضی وقفی مازندران؛ ظرفیتی در شکوفایی اقتصاد استان
کد خبر: 3925424
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

اراضی وقفی مازندران؛ ظرفیتی در شکوفایی اقتصاد استان

استاندار مازندران گفت: بسیاری از اراضی وقفی استان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه‌های زراعت، دام‌پروری، گلخانه‌ای و ... هستند که با هماهنگی سازمان اوقاف، دستگاه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری می‌توان این اراضی را شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری کرد.

اراضی وقفی مازندران ظرفیتی در شکوفایی اقتصاد استانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، احمد حسین زادگان استاندار مازندران امروز  پنجم مهرماه در این دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت حفظ و احیای موقوفات استان تاکید کرد و  افزود: موقوفات میراث ماندگار و سرمایه‌های معنوی و اقتصادی استان به‌شمار می‌روند و همه نهادها باید در حفظ و حراست از آن تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بهترین خدمات را به جامعه داشته باشد، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع بسته‌های کمک مومنانه از محل عوائد موقوفات کرده که این اقدام ارزشمند در راستای کمک به اقشار نیازمندان صورت گرفته است و این یعنی مبالغی که اوقاف از مردم دریافت می‌کند دوباره به مردم و جامعه بر اساس نیت موقوفه بازمی‌گردد.

استاندار مازندران بر تعامل اوقاف و مردم برای احیای موقوفات استان تاکید کرد و ادامه داد: در شرایطی که نیاز به اتحاد و همیاری بیشتری برای محرومیت‌زدایی داریم، سنت حسنه و ماندگار وقف می‌تواند کمک بسیاری به اقشار مستضعف و کم‌برخوردار جامعه کند.

وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از اراضی وقفی استان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه‌های زراعت، دام‌پروری، گلخانه‌ای و ... هستند که با هماهنگی سازمان اوقاف، دستگاه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری می‌توان این اراضی را شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا منفعت آن به جامعه برگردد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اراضی کشاورزی موقوفات مازندران به اقتصاد استان کمک خواهند کرد و از این ظرفیت باید به‌خوبی بهره‌گیری کرد، افزود: با توجه به نیاز روز جامعه باید به وقف توجه شود چون احیای موقوفات و کسب عوائد وقف به جامعه و گروه‌های هدف برمی‌گردد.

توزیع ۹۰ هزار بسته کمک مومنانه از  موقوفات حسینی

ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکردی از دستاوردها و برنامه‌های پیش‌روی اوقاف استان، گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون اوقاف و امور خیریه استان با توجه به موقوفاتی که در اختیار داشت، اقدام به توزیع ۹۰ هزار بسته کمک مومنانه و بسته‌های غذایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری و اطعام‌دهی در ماه محرم و صفر برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: اوقاف منتصب به دستگاه اهل‌بیت(ع) است و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار اهل‌بیت، قرآن و امامزادگان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به خدمات اوقاف استان در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در استان اوقاف و امور خیریه مازندران اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح ۱۲ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان کرده و روزانه حدود ۵ هزار ماسک و اقدام بهداشتی تولید و توزیع کرده است.

انتهای پیام
captcha