خطر نفوذ دشمن به مراکز حساس علمی آموزشی و فرهنگی
کد خبر: 3924370
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

خطر نفوذ دشمن به مراکز حساس علمی آموزشی و فرهنگی

مدیر حوزه علمیه مازندران اظهار کرد: دشمن با نفوذ در مراکز حساس علمی، آموزشی و فرهنگی در تلاش است تا تاریخ پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی را تحریف کند.

خطر نفوذ دشمن به مراکز حساس علمی آموزشی و فرهنگیبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران، بعد از ظهر امروز، ۳۱ شهریور ماه در نشست مبلغان طرح هجرت مرکز استان که در این مدیریت برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: باید ارزش‌ها و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش در جامعه امروز نشر داده شود.

وی افزود: آنچه در جبهه‌های حق علیه باطل به وقوع پیوست صحنه‌های ارزشمندی از ایثار، مجاهدت و خودگذشتگی فرزندان این انقلاب در دفاع از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و ارزش‌های حاکم بر نظام اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه صحنه‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس باید همواره در جامعه اسلامی زنده و پویا باقی بماند، تصریح کرد: رمز بقا و ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی، زنده بودن همان ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل و متعالی است.

ابوترابی به تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب در تحریف تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه جامعه برای رشد و پویایی نیازمند بازخوانی تاریخ پرافتخار ایران اسلامی در چهار دهه اخیر است، تصریح کرد: در سایه همان ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی میتوانیم در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب مصون بمانیم.

مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، انقلاب و نظام اسلامی را در برابر هجمه‌های سنگین و سازمان یافته دشمنان بیمه کرده است، تصریح کرد: باید توجه به آرمان‌ها و ارزش دفاع مقدس در همه سطوح کشور از پویایی لازم برخوردار باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به خطر نفوذ دشمنان برای تحریف و تضعیف ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با نفوذ در مراکز حساس علمی، آموزشی و فرهنگی در تلاش است تا تاریخ پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی را تحریف کند.

ابوترابی با بیان اینکه فاصله گرفتن از ارزش‌های اصیل دفاع مقدس، خطر نفوذ دشمن در جامعه را افزایش خواهد داد، بیان کرد: هر گاه این ارزش‌های متعالی در سطح جامعه پررنگ بود، دشمن نیز از مواضع نامشروع خود عقب نشینی خواهد کرد.

مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف دشمن کمرنگ کردن مفاهیم بلند دفاع مقدس در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: دشمن به خوبی میداند تا زمانی که این ارزش‌ها در جامعه زنده و پررنگ است نمیتواند به اهداف شوم خود در جامعه دست پیدا کند.

وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر روحانیت در نشر و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، افزود: روحانیت به دلیل حضور مؤثر در جامعه و تعامل سازنده و ارتباط مستحکم با مردم میتواند نقش مؤثری در نشر و گسترش این فرهنگ اصیل ایفا کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره اینکه روحانیت نیز همگام با سایر اقشار جامعه در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری پررنگ و اثرگذار داشته است، افزود: هدف دشمن در تضعیف جایگاه روحانیت، کمرنگ جلوه دادن حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس است و این در حالی است که تعداد شهدای روحانی از تعداد شهدای سایر اقشار جامعه نیز بیشتر است.

ابوترابی با بیان اینکه روحانیت در کنار دغدغه دینداری، در همه عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب حضوری مؤثر و پررنگ داشته است، گفت: هشت سال دفاع مقدس صحن‌های از تکلیف‌مداری و مسئولیت‌پذیری روحانیت نسبت به انقلاب، نظام و مردم بوده است.

انتهای پیام
captcha