بیانیه حوزه علمیه مازندران در پی حمله افراد ناشناس به مدرسه سفیران ساری
کد خبر: 3923103
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

بیانیه حوزه علمیه مازندران در پی حمله افراد ناشناس به مدرسه سفیران ساری

مدیر حوزه علمیه مازندران با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر برخی عوامل ناشناس در حمله به مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری را محکوم کرد.

بیانیه حوزه علمیه مازندران در پی حمله افراد ناشناس به مدرسه سفیران ساریبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز 25 شهریورماه با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر برخی عوامل ناشناس در حمله به مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است.

در مبارزه حق و باطل در طول تاریخ و عصر حاضر بویژه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال؛ اهل باطل لحظه‌ای تحمل دیدن ظهور نظام جمهوری اسلامیِ استکبار ستیز و ضد نظام طاغوت جهانی، در ایران را نداشته‌اند و شاهد صدق بر آن راه‌اندازی جنگ ظالمانه هشت ساله‌ای بوده که این روز‌ها در بزرگداشت آن دفاع مقدس قرار داریم، دفاعی که مُهر و داغ ذلت بر پیشیانی اربابان این کوردلان شب پره صفت زبون قرار داده است و یا اقدام به ترور مردم بیگناه کرده‌اندکه آمار آن بالغ بر 17 هزار نفر است؛ لذا هر چند وقت به بهانه‌هایی انجام حرکت‌های کور و بُزدلانه علیه مظاهر اقتدار دینی، علمی، امنیتی و ... امر طبیعی است و از دشمن آیا غیر دشمنی و ابراز آن انتظار دیگری می‌رود؟

توضیحات ذیل ناظر به نوشتجات گروهی است که اقدام به انفجار ترقه‌­ای صوتی در مدرسه علمیه اباصالح المهدی سفیران ساری کرده­‌اند.

این گروه اولاً خود خرابکارند، چون دست‌آموز نظام سلطه شیطانی و دولت جعلی تروریستی اسرائیل غاصبِ خرابکارند که از آغاز پیدایش خود به تعبیر قرآن کارش «یُهلِکُ الحرثَ و النسلَ» بوده و هست.

ثانیا صدور تروریسم، عمل آن‌هایی است که «کانون‌های شورشی» تشکیل و در کشور‌های مختلف از شاخ آفریقا گرفته تا خاور دور با پرورش مزدوران و هدایت و هماهنگ کردن آنان، اقدام به برافروختن جنگ و ناامنی و شورش می‌کنند.

ثالثا صدور ارتجاع از آنِ کسانی است که ارتجاع حقیقی یعنی روی گردانی و دشمنی از دعوت فطرت، عقل و آیین منطبق با فطرت و عقلانیت الهی ادیان آسمانی از جمله اسلام ناب محمدی را دارا ستند و این وصف و حال، به حق، برازنده اشخاص و امثال کسانی است که در مدرسه علمیه‌ای با نام «اباصالح المهدی»؛ مکان آموزش آیین فطرت و عقل و قرآن و سیره کاملترین انسان‌ها یعنی پیامبر رحمت و اهل بیت طاهرین او، اقدام به یک ترقه زدن کردند و به تعبیر رهبر معظم و الهی انقلاب اسلامی «ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌ها و ... در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت.»

رابعاً این اعتراض به چیست؟ به حکم قصاص که هم عقل بشر و هم شرع اسلام و حتی آیین توراتی یهودیت هم آن را حکم کرده است: در آیه ۴۵ سوره مبارکه مائده آمده: «و کتبنا علیهم فی‌ها آَّنَّ النفس بالنفسِ و ... بر آن‌ها [بنی اسرائیل، مردم پیرو موسی]در آن [تورات]مقرر داشتیم و واجب نمودیم که جان در مقابل جان و ...» و اینک آنچه اجرا و واقع شده حکم الهی و حق قصاصی است که خدای مهربان و حکیم برای ولیِّ دم نسبت به مقتول مظلوم روا داشته است: «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتی‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطانا ... (سوره بنی إسرائل/ ۳۳)؛ و کسى را که خداوند خونش را حرام شمرده، نکشید، جز بحق! و آن کس که مظلوم کشته شده، براى ولیش سلطه (و حق قصاص) قرار دادیم.»

و خامساً مگر کشتی گیر بودن، قهرمان کذا بودن و دیگر القاب و عناوین می‌تواند نقشی در تعطیلی احکام داشته باشد؟ در آیه می‌فرماید: «أنَّ النفسَ بالنفسِ» هر نفس و جان و انسانی بدون لحاظ هیچ عنوان و لقب، اگر جنایت و قتل در حق نفس و جان دیگر کرد که جانش محترم بوده؛ آن قاتل ظالم بدون لحاظ هیچ عنوان و لقب باید قصاص شود.

در پایان با تاکید بر محکومیت این گونه حرکت‌های خباثت بار، از نیرو‌های امنیتی و خدوم تقاضا می‌شود نسبت به جلب اخلالگران در امنیت جامعه اقدام عاجل بعمل آورده و به سزای اعمال شوم خود نائل شوند.

انتهای پیام
captcha