ضرورت تشکیل تیم تخصصی اندیشه‌ورز در تولید محتوای فرهنگی
کد خبر: 3922923
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

ضرورت تشکیل تیم تخصصی اندیشه‌ورز در تولید محتوای فرهنگی

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری معرفی مصادیق معروف است و در این راستا تشکیل تیم تخصصی اندیشه‌ورز برای تولید محتوای فرهنگی ضرورت دارد.

ضرورت تشکیل تیم تخصصی اندیشه ورز در تولید محتوای فرهنگیبه گزارش ایکنا از مازندران، مهرداد محمدی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان امروز 24 شهریورماه در نشست با اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران ضمن تشریح برنامه‌ها و رویکرد‌های جدید ستاد، عنوان کرد: توجه جدی به نیاز‌های کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی مدون در این حوزه از اولویت‌های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یکی از وظایف این ستاد را هماهنگی وهمراهی دستگاه‌ها در حوزه معروف عنوان کرد و با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر درهمه دستگاه‌ها ایجاد شده اما اثر بخشی آن کمتر مشهود است، اظهار کرد: تغییر نگرش پیرامون مسائل مختلف در هر جامعه‌ نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح در آن حوزه و ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر، نهادی انقلابی، فرهنگی و سیاست‌گذار است که تمرکز اصلی آن معطوف به فعالیت‌های ایجابی است نه صرفاً برخورد‌های سلبی و ورود به مسائل اجرایی.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در راستای احیای این فریضتین فراموش شده در جامعه، افزود: معتقدیم برای اثرگذاری بیشتر می‌بایست برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها را از سنین پایه آغاز کنیم.
وی کانون پرورش فکری را مجموعه‌ای فعال و زیر ساختی عنوان کرد که در حوزه تولید فرهنگی و تربیت نسل آینده ساز موثر است و بر همین اساس توجه به آموزش و نظارت بر آن یکی از ماموریت‌های ستاد است که همراهی دستگاه‌های فرهنگی از جمله کانون را می‌طلبد.
محمدی یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری را معرفی مصادیق معروف عنوان کرد و برضرورت ایجاد تیم تخصصی اندیشه ورز برای تولید محتوای فرهنگی تاکید کرد.
خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد
در ادامه محمد علی یزدان شناس مدیر کل این کانون در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف تربیتی این نهاد فرهنگی، کانون را احیاگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به شعار‌های کانون، گفت: زندگی و خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد و آینده ساختنی است و می‌توان بر پایه تربیت و مهارت افزایی، کودکان و نوجوانان را در مسیرشکوفایی استعداد‌ها یاری کرد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین روش حل مسئله دانست و عنوان کرد: نیاز است این فرضیه مهم، متناسب با درک مخاطب و به روز عمل شود.
وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب در عدم واگذاری کانون به بخش خصوصی، این نهاد فرهنگی را مجموعه‌ای بستر‌ساز و مهم در حوزه فرهنگ عنوان و بیان کرد: همه ۶۰ فعالیت کانون واسطه تربیتی هستند تا کودک و نوجوان از طریق آن با مفاهیم زندگی و تربیتی آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha