برگزاری همایش ملی «مازندران‌شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت» در ساری
کد خبر: 3922809
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

برگزاری همایش ملی «مازندران‌شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت» در ساری

دبیر نخستین همایش ملی «مازندران‌شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت» از برگزاری این همایش در بهمن ماه سال‌جاری با همکاری مراکز علمی و فرهنگی در ساری خبر داد.

برگزاری همایش ملی مازندران‌شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت در ساریحجت‌الاسلام محمود دیانی، رئیس مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: نخستین همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت با همکاری مراکز علمی و فرهنگی استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی بیش از پیش به این مهم بپردازند، افزود: ضرورت دارد تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی مازندران در قالب نشست‌ها و همایش‌های علمی تبیین و معرفی دقیق شود.
دبیر همایش ملی مازندران‌شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت با بیان اینکه تاکنون به نحو جامع به مازندران از نظر الگوی اسلامی پیشرفت پرداخته نشده است، تصریح کرد: هدف ما در این همایش تبیین جایگاه تمدنی مازندران و گشودن چشم‌اندازی راه‌گشا بر مبنای الگوی اسلامی پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه در این همایش ملی از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشور بهره خواهیم گرفت، افزود: تلاش خواهیم کرد یک رویداد مهم علمی فاخر در شأن دیار علویان را با همکاری نهاد‌های علمی و فرهنگی برگزار کنیم.
رئیس مؤسسه قرآنی پیامبراعظم(ص) ساری با اشاره به طرح تحول این مؤسسه علمی پژوهشی، گفت: رویکرد اصلی مؤسسه در این طرح، توجه به مباحث علمی و پژوهشی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده در سطح کشور در حال حاضر تصمیم بر برگزاری این همایش در بستر فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه ماهیت اصلی این همایش به ترسیم و تدوین الگوی اسلامی پیشرفت، مربوط و معطوف است، افزود: فرآیند دریافت مقالات از نیمه نخست مهر ماه آغاز و تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت.
دبیر همایش ملی مازندران‌شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور و مازندران عضو کمیته علمی این رویداد مهم هستند و این همایش بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha