مراسم استقبال خودرویی از نماد یادبود سرلشکر خلبان شهید ذبیحی در جویبار برگزار می‌شود
کد خبر: 3922729
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

مراسم استقبال خودرویی از نماد یادبود سرلشکر خلبان شهید ذبیحی در جویبار برگزار می‌شود

مراسم استقبال خودرویی از نماد یادبود سرلشکر خلبان شهید ذبیحی عصر دوشنبه ۲۶ شهریورماه از پل شیب آبندان جویبار تا محل یادمان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم استقبال خودرویی از المان سرلشکر خلبان شهید ذبیحی در جویباربه گزارش ایکنا از مازندران مراسم استقبال خودرویی از المان سرلشکر خلبان شهید ذبیحی ساعت ۱۷ فردا دوشنبه ۲۶ شهریورماه از پل شیب آبندان جویبار تا محل یادمان همراه با ذبح گوسفند انجام می‌شود.
از سوی ستاد بزرگداشت سرلشکر خلبان شهید ذبیحی شهرستان جویبار هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مراسم معنوی به عمل آمده و رسانه‌ها و هنرمندان هنرمند، عکاس و اصحاب رسانه مراسم استقبال خودرویی از هواپیمای F۵ پوشش داده می‌شود.
به نقل از «ستاد بزرگداشت امیر سرلشکر خلبان شهید ذبیحی شهرستان جویبار» خاطره‌ای از این شهید می‌آوریم.
امیر سرلشکر خلبان شهید ذبیحی برای بمباران هدف در حدود سه مایلی پایگاه، لیدر دسته، فرمان پاپ (اوج گرفتن و سپس شیرجه زدن بر روی هدف) را صادر می‏ کند. ابتدا خود و به دنبال آن شماره ۲ تا ارتفاع ۹ هزار پایی اوج گرفته و بر روی هدف شیرجه می‌روند. در همین لحظه شماره سه و چهار نیز شروع به اوج گرفتن می‏‌کند. شمار یک و دو هدف‌ها را با دقت هرچه تمام‌تر منهدم می‌کنند. چون فاصله زمانی بین دو دسته بود آتشی که از بمباران دسته اول به پا شده بود توسط دسته دیگر کاملا قابل مشاهده بود. سپس شماره سه و به دنبال آن شماره چهار روی هدف شیرجه می‏‌روند و بمب‏‌های خود را تخلیه می‌کنند. عملیات کاملا موفق است. مخازن بزرگ نفت همگی در آتش می‌سوزند. جنگنده‌ها با مانور‌های بجا، سعی می‌کنند که از مهلکه فرار کنند، زیرا پدافند دشمن بی‌هدف به هر سوی آنان تیراندازی می‌کنند... شادی روحش صلوات

انتهای پیام
captcha