افتتاح ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان نور» در مازندران
کد خبر: 3922713
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

افتتاح ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان نور» در مازندران

آئین افتتاح ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان نور» با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز 23 شهریورماه در شهرستان نور برگزاری و از وقف‌نامه‌های مرتبط با آن رونمایی شد.

افتتاح ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان نور» در مازندرانبه گزارش ایکنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز 23 شهریورماه در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان نور» (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط که در شهرستان نور برگزار شد، اظهار کرد: در اینجا واقف، وقفی کردند که در دنیایی که همه به میزان بهره‌وری دنیوی فکر می‌کنند این واقف به بهره وری آخروی می‌اندیشد و عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشینه و تاریخ وقف در ایران و سایر کشور‌ها به صد‌ها سال قبل بر می‌گردد، افزود: واقف رابطه خود با ملک و مال خویش را برای تحقق نیات متعالی قطع می‌کند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه خداوند اموال و جان‌ها را می‌خرد، تصریح کرد: جمع نیات واقفان برای جامعه گردآوری شود تا نمایش دهیم که نسل‌های گذشته و حاضر باید چه کنند که برای آیندگان بماند.
خاموشی با اشاره به نیت واقف «حاج آقای چراغی» برای ایتام، افزود: اگر امر یتیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار نبود وجود مقدس امیر مؤمنان در نیتش نمی‌آورد، اگر فرمودند که به یتیم رسیدگی کنید یعنی جامعه‌ای که به یتیم رسیدگی نکند به نظرم کمتر روی خوش می‌بیند.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف به درمان، دارو، مسکن و اعانه اجتماعی توجه دارد، بیان کرد: میزانی از اطعام که در این ایام انجام شد در استان مازندران زبانزد بود، اینکه بیش از ۹۰ هزار بسته غذایی تدبیر شد که توزیع شود به خاطر موقوفاتی است که در امر وقف این کار را انجام می‌دهند.
خاموشی با بیان اینکه اوقاف به علوم جدید و دانش بنیان توجه دارد، بیان کرد: اوقاف شرکت دانش‌بنیان‌هایی را طرف قرارداد خود قرار داده است و با موقوفات مختلف مشارکت شده که با آن‌ها بهره‌وری در آینده برای جامعه داشته باشد.
وی به وضعیت اوقاف از لحاظ بهینه‌سازی موقوفات و رقبات اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی می‌توانیم برخی گره‌ها را باز کنیم و هم به حکم شرعی عمل شود هم بتوانیم اگر گره‌ای در مسائل مردم است مرتفع کنیم حتما با سنجش جمیع جوانب این کار با امکانات قانونی و حقوقی که وجود دارد انجام خواهیم داد.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان نور» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح و از وقف‌نامه‌های مرتبط با آن رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha