زنده نگه‌‌داشتن نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) وظیفه مسلمانی است
کد خبر: 3917980
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

زنده نگه‌‌داشتن نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) وظیفه مسلمانی است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که به اعتبار آیات و آموزه‌های قرآنی، مکتب عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) زنده نگه داشته شده است، گفت: به‌عنوان مسلمان، وظیفه داریم که نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) را زنده نگه‌ داریم.

سیدالشهدا(ع) اثبات کرد که خون می‌تواند بر شمشیر پیروز شودحجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در باب اهمیت عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، گفت:‌ به اعتبار آیات و آموزه‌های قرآنی، مکتب عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) زنده نگه داشته شده است و ما به‌عنوان مسلمان، وظیفه داریم که شخصیت‌های دارای فضایل اخلاقی و منشأ اثر را مورد توجه قرار داده و به عنوان شعائر دینی، نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) را زنده نگه‌ داریم.

وی تأکید کرد: شیوه امامان معصوم نیز اینگونه بود که واقعه کربلا را زنده نگه می‌داشتند و بر برپایی مجالس عزا، مرثیه‌سرایی و همچنین زیارت امام حسین(ع) تأکید می‌کردند؛ این توصیه‌ها نشان از اهمیت والای مکتب عاشورا نزد ائمه اطهار(ع) دارد.

حجت‌الاسلام جلیلی با بیان این‌که ماه محرم، نماد پیروزی خون بر شمشیر است، ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) اثبات کرد که خون می‌تواند بر شمشیر پیروز شود؛ چراکه شهادت ایشان تا سال‌های سال، الهام‌بخش مبارزاتی است که برگرفته از تفکرات آن حضرت است.

امام جمعه سردرود با تأکید بر این‌که کربلا یک پیام جهانی و همگانی شده است، افزود: قیام‌هایی که طی ۱۴۰۰ سال اخیر از مکتب عاشورا الهام گرفته‌اند، تبلور این پیام هستند؛ انقلاب اسلامی ایران نیز از جمله این قیام‌ها بود که به رهبری امام راحل و حمایت و همراهی مردم، برگرفته از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید. چنانچه امام راحل فرمود: ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم.

انتهای پیام
captcha