5 هزار بسته غذایی «تبرکات علوی» از محل موقوفات در مازندران توزیع می‌شود
کد خبر: 3914806
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

5 هزار بسته غذایی «تبرکات علوی» از محل موقوفات در مازندران توزیع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در استان خبر داد و گفت: در آستانه عید غدیر، برنامه‌ریزی لازم برای تهیه و توزیع ۵ هزار بسته غذایی بین افراد کم‌برخوردار انجام شده است.

۵۰۰۰ بسته غذایی «تبرکات علوی» از محل موقوفات در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی امروز 15 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش برای رفع محرومیت مستمندان در راستای اجرای امینانه نیت واقف یکی از وظایف اوقاف به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: در همین راستا از محل عواید موقوفات طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در سراسر مازندران اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شاخص پیشوای مومنان و صاحب غدیر، امام علی(ع) رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان بود، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند و همه ما وظیفه داریم از ظرفیت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: بقاع متبرکه به‌ عنوان پرچمداران فرهنگ و زمینه‌سازان جامعه اسلامی در نظر دارند تا با مهیا کردن زمینه همدلی و همراهی مومنین و خیرین، غبار فقر و محرومیت را از چهره مناطق پیرامونی خود بزدایند و در این راستا با محوریت طرح افق بسته‌های کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
حیدری با اشاره به فضیلت عهده‌دار شدن مخارج زندگی مومنین و به ویژه نیازمندان در عید غدیر، گفت: در این برنامه با مشارکت خوب خیران و محوریت مراکز افق بقاع متبرکه استان، برنامه‌ریزی لازم برای تهیه و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند و کم‌برخوردار انجام گرفته که با توجه به روحیه جهادی و همت بلند همکاران‌مان، امیدواریم همچون گذشته بیش از این میزان محقق شود.
وی با بیان اینکه در روز عید غدیر اطعام موضوعیت داشته و از پاداش فراوانی برخوردار است، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای طبخ غذای گرم و توزیع در مناطق حاشیه‌نشین و محروم استان انجام شده و ان‌شاءالله در این روز بتوانیم سفره‌ای درخور این عید بزرگ فراهم و نیازمندان که بندگان محبوب خداوند هستند، بتوانند از این مائده آسمانی متنعم شوند.

انتهای پیام
captcha