ممنوع شدن مراسم ختم و عروسی در بابل
کد خبر: 3908848
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

ممنوع شدن مراسم ختم و عروسی در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تمامی تجمعات اعم از همایش‌، مراسم ختم، تشییع جنازه و عروسی در این شهرستان ممنوع است.

ممنوع شدن مراسم ختم و عروسی در بابلبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، سید فرزاد جلالی، رئیس این دانشگاه به وضعیت قرمز در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بابل، تمامی تجمعات، همایش‌ها و مراسم ختم، تشییع جنازه و عروسی در این شهرستان ممنوع است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در روز‌های گذشته با افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل، وضعیت این شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر اینکه جلسات اداری به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود، گفت: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش داده و با وجود آمادگی سیستم بهداشتی درمانی نگران پیک دوم کرونا هستیم.

جلالی با اشاره به اینکه بعد از یک مدت کوتاه سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل، این میزان افزایشی شد و در حال حاضر با بستری ۲۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌ها به ۱۲۲ نفر افزایش یافته و وضعیت کرونایی در بابل بار دیگر قرمز شد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان بابل در ایام تعطیلات و همچنین عادی شدن و عدم رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم، وضعیت این روز‌های قرمز کرونایی در بابل را پیش بینی کرده بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: رونق بازار‌های محلی، تردد‌های بی‌رویه شهروندان در سطح شهر، عادی شدن شهروندان در مناسب‌های اجتماعی اعم از جشن‌های عروسی و عزاداری‌ها و همچنین جلسات اداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی موج بستری بیماران کرونایی در بابل را افزایشی کرد.

وی به الزامی شدن استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیرماه اشاره و اظهار کرد: استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و همچنین خرید‌های مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

انتهای پیام
captcha