از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی
کد خبر: 3908662
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
خروش جهان بر ضد نابرابری؛

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

اعتراضات جهانی علیه نژادپرستی در نقاط مختلف جهان درحالی ادامه دارد که تنها چند لحظه بعد از پایان سخنرانی دیروز ترامپ در مراسم جشن روز استقلال آمریکا، معترضان با به آتش کشیدن پرچم کشورشان مقابل کاخ سفید شعارهایی از جمله «آمریکا هرگز بزرگ نبوده» سر دادند.

به گزارش ایکنا، در 24 ساعت گذشته اعتراضات زیادی در نقاط مختلف جهان نسبت به نژادپرستی رخ داد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌شود.

معترضان پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید به آتش کشیدند

به گزارش نشریه هیل، تنها چند لحظه بعد از پایان سخنرانی ترامپ در مراسم جشن روز استقلال آمریکا(چهارم جولای) دیروز، 14 تیر معترضان با به آتش کشیدن پرچم کشورشان شعارهایی از جمله آمریکا هرگز بزرگ نبوده سر دادند.

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

تصاویر اولیه نشان می‌دهد که معترضان پرچم آمریکا را در بخش بلک لاویز پلازا شهر واشنگتن به آتش کشیده و شنیده می‌شود که فعالان شعار می‌دادند: «یک، دو، سه، چهار، برده‌داری، نسل‌کشی و جنگ» و «پنج، شش، هفت، هشت، آمریکا هرگز بزرگ نبوده است».

دستگیری بی‌سروصدای مخالفان نژادپرستی در آمریکا

پایگاه خبری دس موینز ریجستر نیز گزارش کرد که «تیانا وارنر» فعال سیاسی در شهر «دموین» ایالت آیوا، پس از احضار به دادگاه دستگیر و راهی زندان شد.

وارنر که تنها ۲۱ سال دارد، متهم به اقدام جنایی درجه یک شده است. وی در جریان گردهمایی ۲۰ ژوئن در برابر یک فروشگاه زنجیره‌ای های ـ‌ وی نقش داشت.

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

یک فعال مدنی دیگر به نام ویتن تران ۲۱ ساله نیز از سوی پلیس آیوا بازداشت شده است. وی در راهپیمایی دوم ژوئیه در برابر ساختمان کنگره ایالتی حضور داشت و متهم به اخلال در نظم عمومی شده است.

فعالان سیاسی در آیوا این اتهامات را بی‌اساس دانسته و خواستار آزادی این دو نفر شده‌اند. اخبار دستگیری فعالان مدنی و معترضان در ایالت آیوا در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌ها از دستگیری ده‌ها نفر دیگر در ایالت‌های تگزاس و واشنگتن حکایت دارد. بنا بر گزارش‌ها، «پاتریک جونز» از فعالان ضدنژادپرستی که پویش مجازی اعتراض به خشونت پلیس را اداره می‌کند، از سوی پلیس بازداشت شده است.

روز استقلال با چاشنی زیر کردن معترضان

حمله یک خودرو به معترضان به نژادپرستی در ایالت واشنگتن به زخمی شدن ۲ نفر منجر شده است. به گزارش شبکه ‌ای بی‌سی نیوز، مجروحان این حمله خودرویی، که روز شنبه اتفاق افتاد، به بیمارستان منتقل شدند. 

ریک جانسون، افسر اطلاعات عمومی گشت واشنگتن گفت: یک خودرو با حمله به معترضان چندین نفر را زیر گرفت. 

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

به گفته مقامات محلی آمریکا، در پی این حادثه حال یکی از مجروحان بسیار بحرانی بوده و به نفر دوم نیز آسیب جدی وارد شده است. طبق گفته افسر گشت واشنگتن، راننده خودرو مذکور بازداشت شده اما تا کنون هیچ اتهامی علیه وی صادر نشده است. اگرچه در تصاویر اولیه هدف راننده از این حمله بسیار آشکار است اما مقامات واشنگتن تمایل دارند که در نتیجه نهایی اعلام کنند که این عمل راننده غیر عمد بوده و وی به علت انحراف از جاده با معترضان برخورد کرده است. 

برلین، میزبان تظاهرات ضدنژادپرستی

دست‌کم 2 هزار نفر در آلمان با برگزاری تجمع اعتراض ‌آمیز در برلین، پایتخت این کشور علیه نژادپرستی شعار دادند. به گزارش آناتولی، معترضان با تجمع در میدان گندارمن مارکت و سردادن شعار «نه به نژادپرستی» راهپیمایی کردند.

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

این افراد همچنین پلاکاردهای با مضمون «نه به نژادپرستی»، «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد»، «رنگ پوست یک جرم نیست»، «سکوت کردن خشونت است» و «نژادپرستی یک ویروس است» حمل کردند. معترضان، که بیشتر آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دادند، شعارهای ضد نژادپرستی سر دادند.

حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

اتحادیه رانندگان گرندپریکس تأیید کرده است که اعضای آن قبل از مسابقه در حمایت از مبارزه با نژادپرستی در مسابقات جایزه بزرگ اتریش شرکت خواهند کرد.

تلگراف گزارش داد، در بیانیه‌ای که روز شنبه، 14 تیر، منتشر شده، آمده است: اتحادیه رانندگان چندین جلسه مجازی با 20 راننده فرمول یک داشته تا تصمیم بگیرند چگونه می‌توانند بهترین حمایت جمعی خود را برای مبارزه با نژادپرستی نشان دهند.

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

هر 20 راننده با تیم‌های خود برابر نژادپرستی و تبعیض متحد می‌شوند، در عین حال اصول تنوع و برابری را درگیر کرده و از تعهد فرمول در قبال اینها حمایت می‌کنند.

همه رانندگان امروز، 15 تیر پیش از مسابقه حمایت کلی خود را از این امر نشان خواهند داد و این موضوع را می‌پذیرند که هر فرد این آزادی را دارد که حمایت خود را برای پایان دادن به نژادپرستی به روش خود نشان دهد و در انتخاب چگونگی انجام این کار آزاد خواهد بود.

تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا

هزاران نفر از مردم استرالیا در اعتراض به تبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، هزاران نفر از مردم استرالیا روز گذشته در اعتراض به تبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی در حمایت از حقوق سیاه‌پوستان و مردم بومی فریاد زدند.

از سوزانده شدن پرچم آمریکا تا حرکت رانندگان فرمول یک علیه نژادپرستی

معترضان همچنین پلاکاردهایی با عناوینی چون «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» و «بدون عدالت خبری از صلح نیست» در دست داشتند. همچنین، شماری دیگری از معترضان نیز بناست در سیدنی دست به تظاهرات بزنند.

انتهای پیام
captcha