انتظار از نمایندگان مجلس عمل به قرآن است
کد خبر: 3908656
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیاز‌ها / ۱۷

انتظار از نمایندگان مجلس عمل به قرآن است

قاری و پیشكسوت قرآنی كشور با تأكید بر اینكه قرآنی بودن به خواندن و یا حفظ آیات نیست، ‌بلكه باید عامل به قرآن باشیم، گفت: ملت ایران نه تنها از نمایندگان مجلس بلكه از مسئولان نظام جمهوری اسلامی عمل به قرآن می‌خواهد.

بهروز یاریگل، قاری و پیشكسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در تبیین انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس گفت: نماینده مجلس جزئی از مردم است و باید با دلسوزی و از خودگذشتگی مشكلات گوناگون مردم را رفع كند.

وی با بیان اینكه جامعه قرآنی و غیرقرآنی نداریم، افزود: به فرموده امام راحل تمام مردم نجیب و شریف ایران اسلامی قبل از انقلاب و بعد از آن و چه روحانی و چه غیرروحانی باید به قرآن به‌ عنوان كتاب انسان‌سازی عمل كنند. اینكه یک نماینده قاری یا حافظ باشد، اما درد همشهری و هموطن خود را درک نكند و فقط به فكر دنیای خود باشد، قطعاً نماینده واقعی مردم نیست.

یاریگل با تأكید بر اینكه مردم ازجان‌گذشته ایران اسلامی، قرآنی هستند، گفت: ملت نه تنها از نمایندگان مجلس بلكه از مسئولان نظام جمهوری اسلامی عمل به قرآن می‌خواهد. اگر در چند سال گذشته از جامعه قرآنی سؤال می‌شد كه انتظارشان از نمایندگان مجلس چیست؟ معمولاً می‌گفتند مجلس باید قرآنی باشد و بودجه‌ها،‌ مؤسسات و فرهنگ قرآنی را تقویت كند. این‌ها درست است، اما به‌ عنوان یک قاری و معلم قرآن انتظارم این است که نمایندگان علاوه بر توجه به امور قرآنی باید برای مردم دلسوزانه كار و مشكلاتشان را برطرف كنند.

وی یادآور شد: در روزهای اول مجلس یازدهم یكی از نمایندگان پیشنهاد داد که هر كدام از آن‌ها یک جزء قرآن را تلاوت و صبح روز كاری خود را با قرآن آغاز كنند، این پیشنهاد خوب است، اما اگر عمل به قرآن نباشد و مردم مشكلات گذشته را به همان شکل تجربه كنند، این قرآنی بودن فایده‌ای ندارد. قرآنی بودن به خواندن و یا حفظ آیات نیست، ‌بلكه باید عامل به قرآن باشیم.

یاریگل در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید همواره به دستورات قرآن عمل كنند و به نكات و دستورات قرآنی اعم از برقراری عدالت،‌ ریشه‌كن كردن فساد و تبعیض، مبارزه با فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری بپردازند تا مردم بتوانند از امكانات بالقوه كشور استفاده كنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha