ادامه واکنش‌‌های جهانی و منطقه‌ای به طرح الحاق کرانه باختری
کد خبر: 3908378
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

ادامه واکنش‌‌های جهانی و منطقه‌ای به طرح الحاق کرانه باختری

واکنش‌های جهانی، منطقه‌ای و فلسطینی به طرح توسعه‌طلبانی رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق تحت تصرف این رژیم همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العالم، اخضر الابراهیمی، دیپلمات سابق الجزایری مخالفت خود را با توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از خاک فلسطین به رژیم اشغالگر صهیونیست اعلام کرد.
 
الابراهیمی بر ضرورت توقف هرگونه نقض قانون بین‌المللی در خاک فلسطین تأکید کرد.

وی در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت خود را از مواضع رهبران فلسطین در مقابل معامله ترامپ و طرح الحاق بخش‌هایی از فلسطین به رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

الابراهیمی از سال 1991 تا 1993 وزیر امور خارجه الجزایر بود، سپس نماینده سازمان ملل در افغانستان و عراق شد. او همچنین در سال 2012، نماینده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه بود.
 
جیمی کارتر
 
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را محکوم کرد.

کارتر اظهار داشت که الحاق اراضی فلسطینی به منزله مصادره گسترده و غیرقانونی اراضی فلسطینی است.
ادامه واکنش‌‌های جهانی و منطقه‌ای به طرح الحاق کرانه باختری
وی گفت که این طرح باید متوقف شود و طرفین اسرائیلی و فلسطینی به میز مذاکرات سازش با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی بازگردند.

جیمی کارتر توسعه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری طی سال‌های گذشته را محکوم کرد و گفت: شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تهدید و خطری جدی برای کشور آینده فلسطین خواهد بود.

کارتر اظهار داشت که الحاق کرانه باختری یعنی پایان راه حل تشکیل دو کشور که اجماع بین‌المللی بر سر آن وجود دارد و اینگونه هرگونه شانس ایجاد راه حلی عادلانه برای نزاع در فلسطین نیز از بین خواهد رفت.
 
محمود الزهار 

از سوی دیگر، محمود الزهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفت‌وگو با شبکه ماهوراه‌ای المیادین تأکید کرد: باید بر اساس اصول جدید، برنامه‌ای برای آزادسازی واقعی فلسطین تدوین کرد؛ همانند برنامه‌ای که غزه را با سلاح آزاد کرد.

وی در ادامه با تأکید بر این که همه مردم این کشور باید در راستای پروژه آزادسازی فلسطین با یکدیگر متحد شوند.

الزهار گفت که حماس قصد دارد دست خود را به سمت تشکیلات خودگردان و جنبش فتح دراز کند تا بتواند اصول و مکانیزم‌های جدید را تدوین کند.

وی ضمن درخواست برای تعیین هدف اصلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و کنار گذاشتن توافقنامه اسلو، تأکید کرد: «امروز باید همان الگویی را در کرانه باختری اجرایی کرد که پیشتر در غزه پیاده شده بود».
ادامه واکنش‌‌های جهانی و منطقه‌ای به طرح الحاق کرانه باختری
رژیم صهیونیستی در راستای اجرای طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن قصد دارد 30 درصد از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد.

در همین ارتباط، «صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح روز گذشته برای مقابله با رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند.

«عباس زکی»، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین درباره این دیدار گفت که چنین دیداری دریچه‌ای برای مصالحه بین گروه‌های فلسطینی و در نتیجه مرتب کردن وضعیت داخلی فلسطین است.

زکی همچنین تأکید کرد که برای مقابله با طرح اشغال بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها باید از مقاومت مردمی استفاده کرد.

وی اظهار کرد، در جنبش فتح توافق شده است که در کرانه باختری، مقاومت مردمی با مشارکت همه از جمله حماس، فعال شود.

زکی همچنین از دفتر سیاسی جنبش حماس تشکر کرد؛ زیرا به گفته وی، حماس به این نتیجه رسید که «باید با هم، در یک سنگر قرار بگیریم».
 
منصور بریکه
     
از سوی دیگر، منصور بریکه، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌و‌گو با یک شبکه ماهواره‌ای المیادین گفت که زمان آن رسیده که امت‌های عربی و اسلامی از مرحله رد اشغالگری وارد مرحله عمل شوند.

وی تأکید کرد که دامنه درگیری با دشمن باید گسترش یابد و قدس، کرانه باختری و عمق منطقه حضور خاک اشغالگران را فرا بگیرد.
ادامه واکنش‌‌های جهانی و منطقه‌ای به طرح الحاق کرانه باختری
منصور بریکه با بیان اینکه طرح‌های تل‌آویو اجرایی نخواهند شد، تأکید کرد: «ما در راه آزادی تمام خاک فلسطین حرکت می‌کنیم».

در همین ارتباط، وزارت داخله و امنیت ملی در غزه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گروه مأمور شده از جانب رژیم صهیونیستی را که قصد انجام عملیات خرابکارنه علیه گروه‌های مقاومت داشت، دستگیر کرده است.

عضو ارشد حماس در این گفت‌و‌گو تأکید کرد که آمریکا در ایجاد درد و رنج ملت فلسطین شریک رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین گفت که زمان آن فرا رسیده که رژیم‌های عربی دست از خیانت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بکشند زیرا تاریخ به کسی رحم نمی‌کند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha