لابی صهیونیست به دنبال بدنام کردن شیعه در آرژانتین است
کد خبر: 3908251
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
الیزابت:

لابی صهیونیست به دنبال بدنام کردن شیعه در آرژانتین است

فعال دینی و فرهنگی آرژانتین اظهار کرد: لابی صهیونیست تلاش می‌کند که بگوید ایران تروریست است و امام رضا(ع) را هم در نظر غیرمسلمان و حتی مسلمین تخریب کنند.

لابی صهیونیست به دنبال بدنام کردن شیعه در آرژانتین استبه گزارش ایکنا، رکسانا الیزابت، فعال دینی و فرهنگی آرژانتین و آمریکای لاتین، امروز، 12 تیرماه، در همایش «جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ ملل» در  قم، گفت: آرژانتین که در جنوب آمریکای لاتین قرار دارد، مردم مهاجر زیادی از اروپا و آسیا دارد و مسلمان هم عمدتاً از سوریه و لبنان در آنجا هستند و بنده هم اصالتاً لبنانی هستم.

وی افزود: آرژانتین گرچه سکولار است، ولی عمده مردم دارای فرهنگ مسیحی هستند؛ مسلمین هم در این کشور در اقلیت قرار دارند، قبل از انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از مسلمین هیچ خبر و اطلاعی در مورد ائمه(ع) و معارف آنان نداشتند و تنها شاید 5 تن را به عنوان خانواده پیامبر(ص) می‌شناختند و نه امام(ع).

الیزابت تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، کار مهم و اساسی تبلیغ شیعه و اهل بیت(ع) شروع شد، قبل از انقلاب فکر  کسانی که مسلمان می‌شدند، تقریباً وهابی بود و حتی اهل بیت(ع) را انکار می‌کردند، ولی بعد از انقلاب بسیاری با شیعه آشنا شده‌اند.

وی افزود: مسلمین عمدتاً ابتدا به اهل سنت می‌پیوندند، ولی بعد از مدتی به خاطر غنای عقلانی و معرفتی به شیعه روی می‌آورند. وقتی کسی امیرمؤمنان(ع) را شناخت، امام رضا(ع) و سایر ائمه(ع) را هم خواهد شناخت.

این فعال دینی و فرهنگی آمریکای لاتین با بیان اینکه شناخت تازه‌شیعیان عمدتاً با شناخت امام رضا(ع) و کرامات ایشان آغاز می‌شود، اظهار کرد: در آرژانتین به علت کارهای تبلیغی، حتی غیرمسلمین هم به امام رضا(ع) محبت و ارادت دارند؛ پیرو کدا، نماینده واتیکان، کتابی در زمینه صوفیه نوشته و از تأثیر امام رضا(ع) در ایمان مسلمانان به خصوص اهل سنت تعحب کرده است. 

الیزابت با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای بدنام کردن شیعه در آرژانتین و تخریب رابطه ایران با این کشور، اظهار کرد: لابی صهیونیست از حضور یکی از راهبان مسیحی آرژانتین در ایران به شدت گلایه و سنگ‌اندازی کرد و همواره تلاش می کنند تا رابطه میان ایران و آرژانتین را تخریب کند.

وی با بیان اینکه این لابی تلاش می‌کند که بگوید ایران تروریست است و امام رضا(ع) را هم در نظر غیرمسلمین و حتی مسلمین تخریب کنند، افزود: متأسفانه برای تقریب با اهل سنت فعالیت زیادی در این کشور وجود ندارد، البته افرادی از اهل سنت مصر به اینجا می‌آیند، ولی آنها هم تفکرات وهابی و سلفی دارند که در تضاد با تفکرات شیعه است.

ارادت مسیحیان و اهل سنت نیجریه به امام رضا(ع)

همچنین آسیه آدم، از فعالان دینی و فرهنگی نیجریه، گفت: نیجریه میان آفریقا پرجمعیت‌ترین کشور است و تا قبل از انقلاب فقط مذهب سنی وجود داشت و شیعه به هیچ وجه وجود نداشت، ولی بین همان سنی‌ها، عالمان آنان با ائمه(ع) آشنا بودند، گرچه نمی‌گذاشتند پیروانشان با امام رضا(ع) و آموزه‌های ایشان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب به تدریج شیعه در این کشور رشد پیدا کرد و امروز افراد زیادی برای تحصیل و تحقیق و زیارت و ... به ایران می‌آیند. امروز تعداد قابل توجهی از مردم با شیعه آشنا شده‌اند؛ برای امام رضا(ع) جشن می‌گیرند و حسینیه و مسجد و ...به نام امام(ع) تأسیس می‌کنند.

لابی صهیونیست به دنبال بدنام کردن شیعه در آرژانتین است

آدم با بیان اینکه پرچم حرم امام رضا(ع) چندین بار به رهبر شیعیان نیجریه اهدا شده حتی الان که ایشان در زندان هستند، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع)، مسابقاتی میان مداحان برگزار و زیارت کربلا به عنوان جایزه اهدا می‌شود تا امام(ع) را بیشتر به مردم بشناسانند.

وی با بیان اینکه رسم این بوده که مردم نیجریه هر وقت به کربلا می‌روند به ایران آمده و به زیارت امام رضا(ع) بروند، تصریح کرد: در میان مسیحیان هم یکی از کشیش‌های بزرگ آنان شیعه را دوست دارند و دو سال پیش هم به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده بود.

آدم تصریح کرد: شیخ زکزاکی از ابتدا بدون اینکه خود را شیعه معرفی کند با رفتار و اخلاق خود مردم را جذب کرد و بعد از اینکه تعداد زیادی از افراد جذب معارف مطرح شده از سوی ایشان شدند، گفتند که اینها اعتقاد شیعه است.

وی افزود: رهبر شیعیان نیجریه با علمای اهل سنت جلسات مختلف برگزار کرد و رویکرد تقریبی زیادی داشت و همین سبب شده تا صوفیان زیادی از اهل سنت به صورت مخفیانه به زیارت امام(ع) می‌آیند.

آسیه آدم تاکید کرد: رهبر ما نه فقط به سنی‌ها، بلکه با غیرمسلمین و مسیحیان هم اگر نیازی به کمک داشتند، کمک می‌دهند و همین سبب جلب دیگران به زکزاکی و تقریب ادیان و مذاهب شده و سبب شده تا مسیحیان خیلی ما را دوست داشته باشند و به زیارت امام رضا(ع) بیایند.

انتهای پیام
captcha