پخش برنامه «قرآن در تابستان» با محوریت کتاب‌های درسی در شبکه قرآن
کد خبر: 3908245
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

پخش برنامه «قرآن در تابستان» با محوریت کتاب‌های درسی در شبکه قرآن

حوزه تربیت و یادگیری قرآن کریم و عربی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی با مشارکت و مساعدت همه‌جانبه شبکه محترم قرآن و معارف اسلامی سیما اقدام به تولید مجموعه تلویزیونی قرآن در تابستان کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه «قرآن در تابستان» با شعار «در تابستان، مدرسه تعطيل می‌شود، اما یادگیری قرآن تعطيل نمی‌شود» با محوریت درس كتاب‌های قرآن دوره ابتدايی ( پایه‌های اول تا ششم دبستان) تولید و از روز ۱۴ تیرماه به روی آنتن می‌رود.

جمله‌خوانی آيات، بيان قواعد خواندن (روخوانی، روان‌خوانی و تجوید)، تلفظ حروف خاص عربی، درك معنای كلمات، تركيب‌ها و عبارات ساده و پركاربرد قرآن، پيام‌های قرآنی و تربيتی و حفظ موضوعی قرآن کریم از محورهای تدریس روزانه است.

بخش قرآن در تابستان در هر كتاب درسی شامل 12 تا 14 صفحه است (مجموعاً 78 صفحه) كه شامل 72 صفحه از قرآن كريم است که بر این اساس هر صفحه برای يك هفته تابستان در نظر گرفته شده است.

برنامه «قرآن در تابستان» برای هر پايه تحصیلی 12 برنامه در 12 هفته را مد نظر قرار داده است. همچنین، زمان پخش برنامه از روز شنبه تا پنجشنبه است که بر این اساس، شنبه‌ها آموزش قرآن اول ابتدايی شامل صفحه تمرين روخوانی (بخش‌خوانی عبارات قرآنی) و قرائت 12 سوره كوتاه، يكشنبه‌ها آموزش قرآن دوم ابتدايی شامل صفحه تمرين روخواني (بخش‌خوانی و كلمه‌خوانی) و قرائت 12 سوره كوتاه، دوشنبه‌ها آموزش قرآن سوم ابتدايی شامل صفحه تمرين روخوانی (شمرده‌خوانی) و سوره بقره آيه 1 تا 88 و آموزش و تمرين تلفظ حروف خاص عربی، سه‌شنبه‌ها آموزش قرآن چهارم ابتدایی شامل صفحه تمرين روخوانی (شمرده‌خوانی) و قرائت سوره اسراء و آموزش و تمرين تلفظ حروف خاص عربی، چهارشنبه‌ها آموزش قرآن پنجم ابتدایی شامل صفحه تمرين روخوانی (روان‌خوانی) و قرائت سوره يوسف و تمرين تلفظ حروف خاص عربی، پنجشنبه‌ها آموزش قرآن ششم ابتدايی شامل صفحه تمرين روخوانی (روان‌خوانی) و قرائت هفت سوره زير و تمرين تلفظ حروف خاص که مجموعاً 34 سوره و 72 صفحه از قرآن كريم در برنامه «آموزش قرآن در تابستان» تدریس می‌شود.

یادآور می‌شود، کتاب‌های درسی قرآن، تنها كتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش هستند كه برای فصل تابستان دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha