مذاهب مختلف در علم و فقاهت امام رضا(ع) متفق‌القول هستند
کد خبر: 3908239
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام رضوی مطرح کرد:

مذاهب مختلف در علم و فقاهت امام رضا(ع) متفق‌القول هستند

فعال دینی و فرهنگی شبهه قاره هند، گفت: گاهی اوقات تندروی‌هایی در شبه قاره وجود دارد، ولی شاید در بین ائمه(ع)، امام رضا(ع) تنها امامی است که مذاهب مختلف در اعتقاد به ایشان متفق‌القول هستند و ایشان را اعلم‌الناس و افقه‌الناس و بارگاه ایشان را دارالشفای امراض روحی و جسمی می‌دانند.

ارادت مذاهب مختلف اهل سنت به امام رضا(ع)به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رضوی، از فعالان فرهنگی و دینی شبه‌قاره هند، امروز، 12 تیرماه، در همایش «جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ ملل» در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت مطالعاتی المصطفی(ص) با تبریک دهه کرامت، گفت: امام رضا(ع) فرمودند که امامت، زمام دین و نظام مسلمین است و ما امروز در تداوم امامت، زیر سایه ولی امر مسلمین هستیم.

وی افزود: جایگاه امام رضا(ع) در شبه‌قاره هند روشن است و همه ائمه(ع) و پیامبر(ص)، در این شبه‌قاره با احترام زیادی مواجه هستند. مردم در شبه‌قاره آن قدر ولایی هستند که ممکن است حج نروند، ولی زیارت امام رضا(ع) را بر خود واحب می‌دانند. به لحاظ معرفتی، یادکردن از امام رضا(ع) حتی در بین هندوها و اهل سنت جایگاه مهمی دارد و ارادتی که به این امام نشان می‌دهند، موجب حیرت مؤمنان و شیعیان است.

آثار فرهنگ رضوی در شبه‌قاره

رضوی با اشاره به حدیث «رحم‌الله من احیا امرنا...» اضافه کرد: امام رضا(ع) به مبلغان ابلاغ فرموده‌اند که مبلغان نباید حرف خود را بگویند، بلکه باید محاسن کلام ائمه(ع) را که نور است به مردم بفهمانند. از جمله آثاری که فرهنگ رضوی در شبه‌قاره داشته است، این بوده که بعد از پیروزی انقلاب، اولین کشوری که انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت، پاکستان است و این کار به برکت امام رضا(ع) رخ داد، چون مردم این کشور به واسطه بارگاه امام(ع) از قبل با ایران و مردم آن آشنا بودند.

این فعال دینی و فرهنگی شبهه قاره هند بیان کرد: گاهی اوقات تندروی‌هایی در شبه قاره وجود دارد، ولی شاید در بین ائمه(ع)، امام رضا(ع)، تنها امامی است که مذاهب مختلف در اعتقاد به ایشان متفق‌القول هستند. ممکن است در مورد امامی، شبهه و سؤالی داشته باشند، ولی امام رضا(ع) را اعلم‌الناس و افقه‌الناس و بارگاه ایشان را دارالشفای امراض روحی و جسمی می‌دانند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) و بارگاهش فقط برای ایران و شیعیان نیست و برای همه ارادتمندان است، گفت: لذا اپر با پای پیاده به قم و مشهد می‌روند، نباید این دید را نسبت به زائران داشته باشیم که کم‌فرهنگ هستند، اینها ارادت دارند تا جایی که نخست وزیر پاکستان از فرودگاه پابرهنه شد و به حرم امام رضا(ع) رفت. زائران شبه‌قاره حتی در اقصی نقاط ایران به زیارت امامزادگان منتسب به امام رضا(ع) می‌روند، مثلاً در نیشابور علاوه بر قدمگاه به زیارت بانو شطیطه می‌روند، چون امام(ع) در تشیع جنازه وی حاضر بوده است.

انتهای پیام
captcha