فریاد در خیابان‌های آمریکا علیه نبود کرامت است
کد خبر: 3908194
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام احمدی میانه‌جی:

فریاد در خیابان‌های آمریکا علیه نبود کرامت است

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی(ص)، گفت: امروز گمشده بشریت نبود کرامت است؛ امروز در خیابان‌های آمریکا فریاد برای نبود کرامت و علیه حاکمیت لئیمان و نبود حاکمیت انسان‌های کریم است.

فریاد در خیابان‌های آمریکا علیه نبود کرامت استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانه‌جی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی(ص)، امروز، 12 تیرماه، در همایش «جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ ملل» در این مؤسسه، گفت: ابتدای دهه کرامت با تولد بانویی بزرگوار شروع و با تولد آقایی کریم که نماینده 14 کریم بزرگوار است، ختم می‌شود.

وی افزود: امروز گمشده بشریت نبود کرامت است؛ امروز در خیابان‌های آمریکا فریاد برای نبود کرامت و علیه حاکمیت لئیمان و نبود حاکمیت انسان‌های کریم است و چنین اجلاسیه‌هایی این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که جهان باید به دست افراد با کرامت مدیریت شود.

میانه‌جی تصریح کرد: دهه کرامت به نقش بانوان در گفتمان کرامت اشاره دارد و تداعی‌کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ جهان اسلام و یادآور تمام خوبی‌ها است؛ دهه کرامت یادآور مهر و وفای خواهری دلداده است که به غربت تن داده و مرگ در جوانی برای او آسان می‌شود.

کرامت به معنای سخا و بزرگواری

وی با بیان اینکه کرامت به معنای جود، سخا و بزرگواری است، اظهار کرد: پیامبر فرمودند: «مردی بزگوار است که تقواپیشه باشد و از گناه دوری کند»؛ کریم کسی است که حوادث ناگوار در روح او اثر نمی‌گذارد و از چیزی که لئیم به آن افتخار می‌کند بیزار است. لئیم کسی است که مال را به وسیله آبرو حفظ می‌کند و کریم کسی است که آبرو را با بخشش مال حفظ می‌کند.

احمدی میانه‌جی افزود: رسول اکرم(ص) فرمود که ریشه هر معیصت و گناهی حب دنیاست. امیرمؤمنان(ع) فرمودند که دنیا انسان را خوار و ذلیل می‌کند و کرامت بدون تقوا حاصل نمی‌شود. در این جلسه از هر ملیتی به صورت نمادین افرادی حاضر هستند تا پیامی از قم به دنیا مخابره شود که این جلسه نماد مقاومت کریمان در برابر لئیمان است؛ امروز در دنیا دو جبهه وجود دارند؛ جبهه کریمان و لئیمان.

دو فرهنگ کرامت و لئامت

وی بیان کرد: در رأس کریمان انسانی فقیه، شجاع و عادل است که دعوت به کرامت می‌کند و امروز آقا و سید و امام مقاومت دعوت به حفظ کرامت انسان‌ها می‌کند و در مقابل، رئیس لئیمان و نظام لئامت، رئیس جمهور آمریکا دعوت به لئامت می‌کند و مقابله میان دو فرهنگ کرامت و لئامت است.

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی(ص)، تصریح کرد: امروز آمریکا و دنیای غرب از تکنولوژی دفاعی ما واهمه ندارد چون بهتر از ما دارند ولی آنچه ندارند و از آن می‌ترسند انسان‌های مقاوم، کریم و جبهه مقاومت است که دنیا جغرافیای این جبهه را به رسمیت شناخته است. امروز جبهه مقاومت، استوار، محکم و اثرگذار است؛ از برادران یمن، حجاز و بحرین گرفته تا لبنان، عراق و فلسطین و ... همه نمونه‌هایی برای مقاومت بزرگ و اتفاق عظیم است.

انتهای پیام
captcha