مخالفت 40 بانوی سیاستمدار جهان با الحاق کرانه باختری
کد خبر: 3908190
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

مخالفت 40 بانوی سیاستمدار جهان با الحاق کرانه باختری

40 بانوی سیاستمدار از سراسر جهان، در پیامی خواستار مقابله با طرح اسرائیل در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الاتحاد»، این 40 بانوی سیاستمدار با امضای طوماری علیه طرح الحاق کرانه باختری تأکید کردند که این اقدام رژیم صهیونیستی نباید بدون پاسخ باقی بماند.

این بانوان در طومار خود نوشته‌اند: اجرای طرح الحاق کرانه باختری، نیم قرن تلاش برای ایجاد صلح در منطقه را نابود خواهد کرد و عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

در این طومار آمده است: ما تماس‌های فوری از زنان فلسطینی و اسرائیلی دریافت کردیم؛ ما باید از انسانیت و عزم زنان شجاعی که از این درگیری‌ها رنج‌های بسیاری متحمل شده‌اند و با این وجود، تسلیم نشده‌اند، درس بگیریم. سخنان آنها بیانگر آینده‌ای است که منطقه به آن نیاز دارد.

این بانوان در ادامه تأکید کردند: طرح الحاق ممکن نیست بدون پاسخ بماند؛ این مسئله نیازمند همکاری قاطع بین‌المللی بیش از گذشته است و باید تدابیر کارآمدی برای جلوگیری از اجرای یک جانبه اقدامات غیرقانونی و تحقق صلحی عادلانه و همیشگی اتخاذ شود.

یادآور می‌شود، دولت اسرائیل تصمیم داشت روز چهارشنبه، 11 تیرماه، (اول ژوئیه) طرح اشغالگرانه خود در جهت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کند. اما با این وجود، نتانیاهو روز گذشته در این باره اعلامیه‌ای صادر نکرد.

این طرح در راستای اجرای برنامه آمریکایی معامله قرن انجام می‌شود و قرار است شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و منطقه دره اردن به مناطق اشغالی فلسطین ضمیمه شود.

 

انتهای پیام
captcha