برگزاری آزمون قرآن و حدیث در الازهر
کد خبر: 3908054
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

برگزاری آزمون قرآن و حدیث در الازهر

آزمون سراسری قرآن و حدیث با رعایت شرایط بهداشتی به دلیل شیوع کرونا برای دانش‌آموزان الازهر در مصر برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از vetogate.com، این آزمون امروز، 11 تیرماه در قالب امتحانات نهایی سال تحصیلی 2019 ـ 2020 برگزار شد و در آن دانش‌آموزان مقطع متوسطه در رشته‌های ادبیات و علوم اسلامی در دو بخش قرآن و حدیث مورد سنجش قرار گرفتند.

این آزمون در شرایط شیوع کرونا با تدابیری خاص در تمامی استان‌های مصر برگزار شد و هر دو گروه دختران و پسران در آن شرکت کردند.

تعداد کمیته‌های برگزاری آزمون متشکل از 625 کمیته در استان‌های مختلف بود که به دلیل کرونا، کمیته‌های فرعی دیگری هم تشکیل شد تا آزمون با رعایت فاصله اجتماعی و کمترین تعداد شرکت‌کنندگان (12 نفر) برگزار شود.

الازهر بزرگ‌ترين مؤسسه دينی جهان اسلام با سه بخش اصلی دانشگاه الازهر، مجمع تحقیقات اسلامی و مشيخه(مرکز صدور فتوا) الازهر است و در حال حاضر احمد الطیب شیخ این مرکز است. مدارس زیادی در مصر وابسته به الازهر بوده و با پذیرش دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

همچنین مجموعه‌های آموزشی ـ علمی دانشگاه الازهر در دو بخش مردان و زنان تشکیل شده و در شهرهای مختلف دارای شعبه است. رشته‌های تحصیلی با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های جنسیتی تخصیص یافته‌اند.

این دانشگاه دارای مقررات خاصی برای پذیرش دانشجو بوده و هر سال هزاران دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف برای پذیرش در این دانشگاه اقدام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha