کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» منتشر شد
کد خبر: 3907807
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» منتشر شد

کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» اثری مشترک از محمدرضا یحیایی و فاطمه جمشیدی توسط انتشارات فجر صادق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» اثری مشترک از محمدرضا یحیایی و فاطمه جمشیدی توسط انتشارات فجر صادق منتشر شد.

این اثر شرحی بر کتاب «عالم اوراسینا(واپسین گفتار)» نوشته تامس اسپالدینگ است که در 13 فصل به نگارش درآمده است؛ در واقع کتاب حاضر با بررسی عمیق و موشکافانه، با نگرشی جدیدتر و با نگاهی به روند تحولات عرفانی و معنوی در قرن 21، حدود 80 سال پس از کتاب اصلی تألیف شده است.

کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» با عجین کردن مطالب کتاب اصلی با سیر تحول معنویت در دهه‌های اخیر و با برداشتی واقع‌گرایانه‌تر به مباحث خودشناسی و خداشناسی به زبانی ساده و روان می‌پردازد و بدیهی است که در این اثر سبک نوشتاری، معرفی پیام‌های آشکار و پنهان کتاب اصلی و شیوه انتقال مفاهیم آن با نگرشی نو و مطابق با ذائقه انسان امروزی مد نظر بوده است.

سفر به گذشته، خودشناسی، خداشناسی، زندگی ابدی، الگوی الهی، حقیقت شفا، قانون اولیه الهی، هماهنگی و کمال، قانون رزق و روزی، حقیقت الهی، انرژی انسان‌ها، عشق الهی از عناوینی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

مؤلف در فصل سوم کتاب با عنوان خداشناسی می‌گوید: «آن عبادتی مدنظر است که در آن، فکر متمرکز بر خدا بوده و پراکنده و گریزان نباشد. آن عبادتی فرد را رشد داده و او را به‌سوی حقیقت رهنمون می‌کند که از خودشناسی عمیق برخاسته باشد، در غیر این ‌صورت فردی که هنوز مهار و کنترل افکارش را ندارد و ذهنش به هر سو که بخواهد می‌رود، بدیهی است که این نوع عبادت، نتیجه شگرفی را به‌دنبال نخواهد داشت.»

همچنین در فصل پنجم کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» می‌خوانیم: «اینکه ما نگاه خود را به نقطه‌ای بیرون از خود متمرکز کنیم، فقط باعث هدر رفتن انرژی می‌شود. ما انسان‌ها در یک مسخ دسته جمعی به‌سر می‌بریم. برای بیرون رفتن از این حلقه بیمارگونه، یاد و نام خدا ضروری است. این امر نوعی خودکنترلی عمیق بر روی رفتار، گفتار و پندار را می‌طلبد که اولین نتیجه مثبت آن، نگاه انسان به درون است و دومین اثر آن، جلوگیری از پراکنده شدن انرژی است و این امر برخلاف آنچه که پنداشته می‌شود، روالی طولانی و دور از دسترس نیست.»

در فصل نهم که به قانون رزق و روزی اشاره دارد، نوشته شده است: «ما می‌بایست خود را در حالتی با پروردگار قرار دهیم که گویا همواره در معرض لطف و رحمت او هستیم، نه اینکه حس کنیم چیزی به ما تعلق نمی‌گیرد و آنرا بخواهیم. بهترین روش این است که بنده از خالق خود وفور نعمت و برکات را بدون هیچ محدودیتی، تقاضا کند.»
 
دوربین ثبت وقایع زمان گذشته، ماهیت الهی هر عملی در کل عالم هستی، کشف استاد درون، تأثیر به‌کاربردن واژه خدا، حضور الهی در وجود هر موجود، عبادت متفکرانه خداوند، تأثیر ارتعاشات افکار و سخن منفی، شفای بیماران در اماکن مذهبی، اصلاح ساختار ذهنی، بازماندگان تمدن قدیمی، قدرت ذهن، سالم ‌ماندن اجساد مردگان بعد از سا‌لها، انسان‌هایی با طول ‌عمر زیاد، عظمت پرستشگاه درون انسان و... نیز از دیگر مطالب کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» است.

یادآور می‌شود، کتاب «گفتاری پیرامون کتاب عالم اوراسینا» با شمارگان پنج هزار نسخه‌ در 92 صفحه، به بهای 27 هزار تومان، توسط انتشارات فجر صادق چاپ و منتشر شده است.

امیر نعمتی
انتهای پیام
captcha