برپایی اردوهای جهادی فرهنگسرای قرآن با هدف آموزش کودکان کم‌برخوردار
کد خبر: 3907666
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
خاکی خبر داد:

برپایی اردوهای جهادی فرهنگسرای قرآن با هدف آموزش کودکان کم‌برخوردار

رئیس فرهنگسرای قرآن از آغاز اردوهای جهادی این مرکز با هدف آشنایی کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار با مفاهیم قرآن و آموزش آموزه‌های شهروندی در تابستان ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای قرآن، این مرکز در راستای آغاز فعالیت‌های فرهنگ‌سرای جهادی قرآن، ‌اردوهای جهادی خود را در قالب اردوهای تفریحی ـ آموزشی، با هدف آشنایی کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار با مفاهیم قرآن و آموزش آموزه‌های شهروندی در تابستان ۹۹  اجرا می‌کند.

بنابر گفته رحیم خاکی، رئیس فرهنگسرای قرآن، «با هماهنگی و رایزنی که با برخی مراکز و نهادها مثل کمیته امداد، ‌آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی کشور، مؤسسات و کانون‌های مردمی، ‌بسیج و ... انجام شده، کودکان زیر 8 سال این مناطق شناسایی و برای این طرح ثبت‌نام می‌شوند. همچنین در اولین فاز اجرایی این برنامه، هر هفته تعداد 28 دختر و پسر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو وسیله نقلیه که به همین منظور آماده‌سازی خواهد شد،‌ با حضور مربیان و راهنماهای مجرب و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی در قالب بازی و سرگرمی با مفاهیم مورد بحث در این طرح آشنا می‌شوند».

فرهنگسرای قرآن در بخشی از این اردو، میزبان این قرآن‌آموزان خواهد بود. بازدید از ‌برج میلاد و اماکن تفریحی و شهربازی، اهدای بسته‌های آموزشی قرآنی و آموزش شهروندی، گرفتن عکس‌های یادگاری و پذیرایی از بخش‌های دیگر این اردوها است.

بنابر گفته خاکی، «از اهداف مهم این اردوها می‌توان به تشکیل یک بانک اطلاعاتی از این قرآن‌آموزان اشاره کرد تا با استمرار این ارتباط بتوان آنها را برای اجرای سایر برنامه‌ها مانند جشنواره‌های قرآنی و فرهنگی مشارکت داد و در کنار این تربیت دینی، بتوانیم آنان را برای مراحل دیگر زندگی آماده سازیم».

همچنین مراحل مقدماتی این طرح در حال پیگیری و انجام است و این برنامه در مرداد و شهریور 99 اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha