دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در «شاد» فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3907653
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مسیب‌زاده:

دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در «شاد» فعالیت می‌کنند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نخستین گام در اپلیکیشن «شاد» بعد از ارائه آموزش‌‌های اصلی مدارس، برپایی دوره‌های آموزشی با اولویت اوقات فراغت است، گفت: مراکز دارالقرآن نیز در این نرم‌افزار راه‌اندازی شد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی و محوری تعریف شده و مورد حمایت وزیر و شورای معاونان وزارتخانه قرار گرفته است. باید تهدید شرایط کرونایی کشور را به فرصت تبدیل کنیم و این وزارت‌خانه نیز در همین راستا به تدریج شبکه «شاد» را توسعه می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات در این ایام، راه‌اندازی کانال پرورشی، کانال قرآن، عترت و نماز، کانال فرهنگی ـ هنری، کانال مشاوره و آسیب‌های اجتماعی و ... است که حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر عضو دارد. خوشحالیم که با نزدیک‌ترین روش می‌توان با دانش‌آموزان و فرهنگیان ارتباط برقرار کرد.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پیش از کرونا، بارها بر توجه به امر فضای مجازی تأکید کردند، گفت: ایشان فرمودند: «توجه به فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» یا «اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور می‌شدم» یا این مورد که «به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است»، این وظیفه همه را، فارغ از این وضعیت کرونا، چند برابر می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز، ایجاد قرارگاه مجازی است. بستر اصلی این قرارگاه، جنبه جهادی دارد و توجه به رصد دشمن دارد. این قرارگاه با هدف پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز است و عرصه‌هایی چون مراکز دارالقرآن، حفظ قرآن کریم و اهمیت به مباحث مربوط به مسابقات قرآن و آموزش نیروی انسانی(توانمندسازی) دارد.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه قرارگاه فوق با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای علاقه‌مند کار می‌کند، اظهار کرد: یعنی در تمامی این عرصه‌ها، مربیان شناسایی شده‌اند و هر کدام سرشاخه‌هایی هستند که زیرمجموعه‌ای دارند و به صورت شبکه‌ای با دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی مرتبط خواهند بود و پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان هستند.

وی با بیان اینکه پنج استان چون تهران، آذربایجان شرقی، مرکزی، خراسان رضوی و یزد به عنوان دبیرخانه مرکزی این قرارگاه انتخاب شده‌اند، گفت: این استان‌ها در کنار ستاد مرکزی، بحث برنامه‌‌ریزی را دارند و در هر استان یک رابط فضای مجازی وجود دارد. نکته قابل توجه این است که تمامی اینها بدون تشکیلات مالی و نیروی انسانی و با علاقه فعالیت می‌‌کنند.

مسیب‌زاده با ذکر اینکه هدف اصلی فعالیت این قرارگاه‌ها پاسخگویی به سؤال دانش‌آموزان است، اظهار کرد: این قرارگاه در بستر شاد فعالیت می‌کند. البته کاری را بدون اجرای آزمایشی انجام نمی‌دهیم و از یک سال‌ونیم گذشته، کار حفظ قرآن در قرارگاه حفظ جزء سی‌ام قرآن در استان خراسان رضوی انجام شد و حدود 800 هزار نفر در این قرارگاه عضو شدند که پس از مطرح کردن سؤالاتشان، پاسخ‌هایشان را دریافت کردند و پیرو آن بسیاری از نیازهای حوزه آموزشی حفظ قرآن را مربیان در قرارگاه حفظ پاسخ دادند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با راه‌اندازی این قرارگاه، گام ارزشمندی برداشته شده است. ضمن اینکه کرونا فعلاً همراه ماست و باید با برنامه‌ریزی در فضای فعلی بتوانیم فعالیت‌های ورزشی، قرآنی، پرورشی و... را دنبال کنیم. همچنین مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی برگزار شود. چنانکه این مجموعه به عنوان دستگاه موفق در این حوزه مورد قدردانی ستاد عالی مسابقات قرار گرفت.

وی ادامه داد: دارالقرآن مجازی یکی از دیگر اتفاقاتی است که انجام شد. یعنی نخستین گام در بستر شاد بعد از فضای آموزشی، برپایی کلاس‌ها در حوزه آموزشی با اولویت اوقات فراغت است. مراکز دارالقرآن نیز در بستر شاد راه‌اندازی شد و دارالقرآن‌ها در فضای مجازی از بسیاری از دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان این مراکز به دنبال ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی و تولید محتوا هستند و سپس آموزش را آغاز می‌کنند. همچنین می‌توان در بستر شاد برنامه زنده نیز اجرا کرد و باید گفت که شاد گام به گام در حال تکمیل و تقویت است.

انتهای پیام
captcha