اعتیاد به مواد مخدر عامل بی‌غیرتی و فروپاشی خانواده
کد خبر: 3907611
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

اعتیاد به مواد مخدر عامل بی‌غیرتی و فروپاشی خانواده

امام جمعه نور با تأکید بر ضرورت مقابله همه‌جانبه با مواد مخدر، تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر به معنای تزریق بی‌غیرتی، بی‌بندوباری و فروپاشی فرد و خانواده است.

اعتیاد به مواد مخدر عامل بی‌غیرتی و فروپاشی خانوادهحجت‌الاسلام و المسلمین قنبر علی احمدی امام جمعه نور در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: بهترین حربه دشمن برای مهار قدرت و پیشرفت یک جامعه تزریق مواد مخدر به آن جامعه است و قدرت اعتیاد به مواد مخدر، برای تخریب بنای مستحکم یک خانواده از همه سلاح‌های پیشرفته روز بیشتر است.
وی مواد مخدر را بزرگترین سلاح برای تخریب ذهن، فکر، اندیشه و روان انسان ذکر کرد و افزود: بزرگترین خیانت پدر به خانواده، تزریق مواد مخدر به آن خانواده است.
امام جمعه نور ضرورت برخورد و مقابله همه جانبه با مواد مخدر را یادآور شد و تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر یعنی تزریق بی‌غیرتی، بی‌بندو باری و فروپاشی فرد و خانواده است.
وی خواستار حضور فعال و مشارکت همه جانبه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها شد و افزود: نبض و بستر اصلی تربیت فکر و اندیشه و تولید ثروت مادی و معنوی برای جامعه و خانواده، مصونیت از آسیب‌های اجتماعی است و مواد مخدر منبع ویروس اختلال در نبض تولید است.
امام جمعه نور بزرگترین آسیب دنیای صنعتی برای تامین آرامش را ابزار‌های جعلی همچون محلول روان گردان، مواد انرژی زا، دستورالعمل‌های تخیلی و احساسی و از همه مهم‌تر مواد مخدر دانست و گفت: متاسفانه امروز جامعه ما گرفتار این ویروس منحوس شده است.

وی ادامه داد: اگر مبلّغان دینی و منادیان مذهبی به منظور ادای یک وظیفه شرعی در ایام تبلیغی با سوز و گداز خطرات مواد مخدّر را برای مردم به ویژه جوانان بیان نمایند و پیآمدهای مادی و معنوی آن را گوشزد کنند، بی‌شک می توانند جلو گسترش آن را بگیرند و بسیاری از جوانان را از شر آن حفظ کنند.

امام جمعه نور گفت: مضر بودن از جمله دلایلِ حرمت مواد مخدّر است؛ چنان که برخی از مراجع، فساد اجتماعی مواد مخدّر را دلیل حرمت مضاعف آن گرفته‌اند و قاچاق چیان را از مصادیق بارز مفسدان فی‌الارض و نابود کنندگان حرث و نسل شمرده‌اند که اعدام آنها ضرورت دارد، چرا که اخلاق افراد جامعه را به فساد می‌کشانند و معتادان هم مجری نقشه‌های آنها می‌باشند و در انتشار فساد اجتماعی و بدبختی خانواده، نقش اساسی دارند.

وی افرود: به طور کلی مواد مخدّر با تمام اشکال و مواردش، اثرات خرد کننده و همه جانبه‌ای دارد؛ یعنی بر جسم و جان و عقل و اراده و دین و عقیده انسان ضربات سختی وارد می سازد و زندگی خانواده ها و جامعه را به سیاهی و تباهی می کشاند.

احمدی گفت: اسلام به دلیل اهمیت پاسداشت عقل و هوش هر چیزی از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها گرفته تا خواندنی‌ها و شنیدنی‌ها و سرگرمی‌ها، اگر سلامت روح و عقل را تهدید نماید حرمت مضاعف پیدا می کند.

انتهای پیام
captcha