تشکیل مجمع خیّرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران
کد خبر: 3906961
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

تشکیل مجمع خیّرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تشکیل مجمع خیّرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران خبر داد.

تشکیل مجمع خیّرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عصر دیروز پنجم تیرماه در جلسه مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به معرفی این مرکز پرداخت و اظهار کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن در سه فاز در حال ساخت است.
وی از این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد کرد و افزود: نسل امروز نیازمند دریافت حقایق جنگ و دفاع مقدس است.

ملکی از برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی و برگزاری دوره‌های آمادگی دفاعی در آینده نزدیک در این مرکز فرهنگی خبر داد و تصریح کرد:
کلنگ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده فقید، ولی فقیه در مازندران در سال ۸۷ به زمین زده شد و کتاب تاریخ شفاهی این عالم بزرگ به‌زودی به چاپ می‌رسد.
وی از تشکیل مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و افزود: اساسنامه این مجمع تهیه و هیئت موسس آن انتخاب شدند تا فعالیت‌ها به صورت قانونمند پیش برود.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از خیرین استان به عنوان ظرفیت‌های بزرگ در حوزه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یاد کرد و با بیان اینکه در حال حاضر خیرین بازنشسته سپاه شناسایی و اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: با تشکیل هیئت موسس این مجمع انتظار داریم شمار خیرین را به سقف قابل توجهی برسانیم و از ظرفیت عظیم مردم نیز بهره بگیریم.
این مسئول با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه اجرایی کردن مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، ادامه داد: ان شاءالله بتوانیم با کمک و همکاری این مجمع و خیرین استان پروژه‌های این مرکز را عملیاتی کنیم.
وی از ساخت پل بعثت به عنوان یکی از شاهکار‌های مهم جنگ در این مرکز خبر داد و گفت: ساخت پل شهدای غواص یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های اخیر بوده که نیازمند اعتبار قابل توجهی است و مجمع می‌تواند در این حوزه کارگشا باشد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه خیرین در حوزه ایثار و شهادت و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام گام‌های بلندی برداشتند، افزود: ساخت تندیس امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) نمونه‌ای از اقدام خالصانه و ایثارگرانه خیرین بود، این تندیس در حسینیه وداع جانمایی خواهد شد.
وی افزود: این مجموعه نیازمند حمایت مالی است و مردم و مسئولین استان باید همچون سال‌های دفاع مقدس برای پیشبرد کار ساخت آن جهادی عمل کنند.

منصورعلی زارعی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از سال ۸۵ تاکنون از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره کل در امر ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مطلع هستم و شاهد تلاش‌های بسیار خوبی از این مجموعه بوده و امیدواریم بتوانیم این بدهکاری که به شهدا داریم را ادا کنیم.
وی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را مطالبه جدی ایثارگران، رزمندگان، خانواده‌های شهدا و مردم دانست و گفت: باید اعتراف کنیم که ما مسئولین کم کاری کردیم و نتوانستیم ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و باید زمینه مشارکت ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.
زارعی تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید بی‌وقفه تلاش کنیم و حتی شده جلسات کاربردی را شبانه برگزار کنیم که اولویت کار ما به حساب می‌آید.
این مسئول با بیان اینکه کار‌های مطالعاتی خوبی برای ساخت این مرکز انجام شده و باید کار را نیز عملیاتی پیش ببریم، افزود: در بحث زیرساختی نیز خیلی خوب عمل شده و تنها جایی که در سیل اخیر آسیب ندید این مرکز بود.
وی بر ضرورت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در استان تأکید کرد و با بیان اینکه ما وظیفه داریم چندین برابر خیّرین کار کنیم، گفت: باید از ظرفیت‌های آماده و در دسترس برای اجرای پروژه‌ها بهره بگیریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از قداست و برکات خاص حضور شهدا برخوردار است، اظهار کرد: ساخت و تکمیل این مکان تلاش‌های ویژه ماهانه و سالانه را می‌طلبد.
وی ضمن اعلام اینکه ما نمایندگان مجلس این آمادگی را داریم تا برای رفع مشکلات مالی قدم برداریم، گفت: ما آمادگی داریم با اهدای اولین حقوق کاری‌مان به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران مشارکت کنیم.
در پایان این جلسه اعضای مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران متشکل از رئیس، جانشین، دبیر و خزانه‌دار مشخص شدند و از «اسحاق اسلامی» خیّر جویباری که در امر ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همکاری کرد، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha