آمادگی شهرداری ساری در احیای موقوفات
کد خبر: 3906470
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

آمادگی شهرداری ساری در احیای موقوفات

شهردار ساری با بیان اینکه آمادگی داریم با مجموعه اوقاف و امور خیریه در جهت عمران و آبادانی موقوفات همکاری کنیم، گفت: بسیاری از موقوفات شهر ساری خدمات‌رسان هستند و با عواید آن می‌شود بعضی از مشکلات و نارسایی‌های شهر را برطرف کرد.

آمادگی شهرداری ساری در احیای موقوفاتبه گزارش ایکنا از مازندران، عباس رجبی شهردار ساری امروز سوم تیرماه در دیدار با حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اوقاف مازندران، اظهار کرد: خدمات‌رسانی ارزشمند اوقاف به نیازمندان جامعه موجب افزایش اعتماد مردم به نهاد مقدس وقف شده و ما شاهد افزایش موقوفات در استان هستیم.
شهردار ساری با بیان اینکه شهرداری آمادگی دارد در احیای موقوفات کنار اوقاف باشد، تصریح کرد: احیای موقوفات موجب بازگرداندن عواید آن موقوفه به جامعه و خود مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه آمادگی داریم با اداره اوقاف و امور خیریه ساری در جهت عمران و آبادانی موقوفات همکاری کنیم، افزود: بسیاری از موقوفات شهرستان ساری خدمات‌رسان هستند و با عواید آن می‌شود بعضی از مشکلات و نارسایی‌های شهر را برطرف کرد که قطعا در این زمینه در کنار اوقاف خواهیم بود و از این ظرفیت برای مردم بهره‌گیری می‌کنیم.
رجبی گفت: تعامل مناسبی با مجموعه اوقاف و امور خیریه در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد که با احیای موقوفات و آبادانی وقف ثمره آن برای شهروندان ساروی بیشتر مشهود خواهد بود.

طرح توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری نیازمند حمایت شهرداری


در این دیدار حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن قدردانی از حمایت‌های شهردار ساری در احیای موقوفات شهر و توجه به عمران و آبادانی موقوفات، اظهار کرد: شهرستان ساری رتبه برتر را در موقوفات و بقاع متبرکه استان دارد و این موقوفات در فعالیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی می‌تواند در استان اثرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه منطقه بلوار کشاورز ساری وقفی می‌باشد و واقف خیراندیش محمدباقر تاجرساروی بیش از ۱۰۰ سال گذشته آن را وقف کرده است، افزود: نیت این موقوفه برای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری است که سالانه عواید این موقوفه با خرید تجهیزات درمانی در این بیمارستان هزینه‌می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: سال گذشته ۵۳۲ میلیون تومان تجهیزات درمانی از محل عواید موقوفه محمدباقر تاجرساروی توسط اوقاف خریداری و به بیمارستان امام خمینی(ره) اهدا شد که شهروندان ساروی و هم‌استانی‌ها از آن بهره‌گیری می‌کنند.
حیدری، آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری را نگین دیار علویان دانست و گفت: پروژه عمرانی طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس(ع) ساری چند سالی است که در حال اجرا است و با توجه به مشکلات مالی نیازمند حمایت خیرین و شهرداری ساری در تکمیل این پروژه عمرانی هستیم تا شهروندان ساری از فضای معنوی آن بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام
captcha