اخراج کارمند روزنامه آمریکایی به خاطر چاپ آگهی ضداسلامی
کد خبر: 3906452
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

اخراج کارمند روزنامه آمریکایی به خاطر چاپ آگهی ضداسلامی

مسئولان یک روزنامه آمریکایی که چند روز پیش یک آگهی ضد اسلامی منتشر کرده بود، مدیر بخش آگهی‌های خود را اخراج کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیویورک تایمز، روزنامه The Tennessean روز یکشنبه، اول تیر در بیانیه‌ای به خاطر چاپ یک آگهی ضداسلامی عذرخواهی کرد.
 
 روز دوشنبه، یک روز پس از اینکه این یک آگهی تبلیغاتی ضد اسلامی را به صورت تمام صفحه در آن منتشر شد، این روزنامه و مالک آن، شرکت گنت(Gannett)، مسئول بخش آگهی‌های خود را اخراج کرد.
 
این آگهی از سوی یک گروه افراطی بود که در آن ادعا کردند، اسلام مانند بمبی  است که شهر نشویل مرکز این ایالت را منفجر خواهد کرد.
 
کتی جک رومرو، رئیس فروش محلی شرکت گانت در مقاله‌ای که در روز دوشنبه، دوم تیر منتشر شد، اعلام کرد که مدیر اخراج شده بدون مطالعه کامل این مطلب، اجازه چاپ آن را داده بود.
 
وی گفت: با تحقیقات داخلی مشخص شد که سه کارمند بخش تبلیغات، قبل از چاپ فرصت داشتند آگهی را بررسی کنند. وی اضافه کرد که بخش‌های فروش و طراحی به طور کامل متن محتوای تبلیغ را نخوانده و آن را تأیید کردند.

این تبلیغ که شامل عکسی ترکیبی از  ترامپ، پاپ فرانسیس و سوزاندن پرچم‌های آمریکایی بود، از خوانندگان می‌خواست برای اطلاعات بیشتر به یک وب‌سایت مراجعه کنند.
 
روزنامه تنسی یکشنبه گزارش داد که مدیران فروش بلافاصله دستور دادند این آگهی را از نسخه‌های بعدی حذف کنند.
 
این روزنامه روز دوشنبه گزارش داد كه گانت 14 هزار دلار ارزش فروش آگهی را به شورای مشورتی مسلمانان آمریكا، مستقر در نشویل اهدا می‌كند و همچنین قصد دارد 50 هزار دلار به این شورا اعتبار تبلیغ اعطا كند.
 
 رومرو روز دوشنبه در مقاله‌ای نوشت که شرکت گانت، دوره‌ای را برای آموزش احترام به تنوع و شناخت حساسیت‌ها برای کارکنان اتاق‌های خبر و بخش فروش خود برگزار می‌کند.
 
این روزنامه روز یکشنبه در بیانیه‌ای به خاطر چاپ این آگهی عذرخواهی و اعلام کرد: بر اساس معیارهای تبلیغات این روزنامه، سخنان ناشی از نفرت ممنوع است و تبلیغاتی که با این شرایط ناسازگار باشد، برای انتشار رد می‌شوند.
 
این روزنامه می‌گوید که تبلیغی مشابه که در آن نامی از اسلام برده نشده است، چهارشنبه گذشته منتشر شد.
انتهای پیام
captcha