16 هزار نفر متقاضی حضور در مسابقات سراسری قرآن / فرصتی برای ثبت‌نام نیست
کد خبر: 3905774
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مهدی قره‌شیخلو بیان کرد:

16 هزار نفر متقاضی حضور در مسابقات سراسری قرآن / فرصتی برای ثبت‌نام نیست

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ثبت‌نام حدود 16 هزار نفر برای حضور در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن،‌ در مورد دشواری‌های شرایط ثبت‌نام در این دوره و بازماندن برخی از ثبت‌نام، گفت: این افراد باید برای ثبت‌نام تلاش مضاعفی می‌کردند.

مهدی قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام برای حضور در چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 15 روز قبل پایان یافته است،‌ گفت: پرونده این مرحله از مسابقات بسته شده و به هیچ وجه زمان ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد بلاتکلیفی برخی متقاضیان حضور در این دوره مسابقات که موفق به ثبت‌نام نهایی نشده‌اند، افزود:‌ اگر ثبت‌نام آنها نهایی نشده، باید مجدد برای ثبت‌نام اقدام می‌کردند. در این دوره، دو نوبت ثبت‌نام داشتیم، ثبت‌نام موقت و ثبت‌نام قطعی. بخشی از افراد به صورت قطعی و برخی هم که متوجه نشده بودند باید ثبت‌نام قطعی انجام دهند، فقط به ثبت‌نام موقت اکتفا کرده بودند. برای این قبیل افراد که مدارک خود را کامل بارگذاری کرده بودند، اما از لحاظ سایت در مرحله ثبت‌نام موقت بودند، افرادی را مسئول کرده‌ایم تا همه این افراد را ثبت‌نام نهایی کنند.

قره‌شیخلو با تأکید بر اینکه پرونده ثبت‌نام این دوره از مسابقات بسته شده است، در مورد آمار کلی متقاضیان حضور در این دوره بیان کرد:‌ حدود 16 هزار نفر در سراسر کشور برای حضور در این دوره ثبت‌نام کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که این میزان متقاضی برای مسابقاتی که 43 دوره از آن می‌گذرد، مطلوب است؟ اظهار کرد: این مسابقات عمومی نیست که انتظار ثبت‌نام میلیونی داشته باشیم، بلکه تخصصی و اختیاری است و هر کسی که تمایل داشته باشد، ثبت‌نام می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قبول داریم عده‌ای از متسابقان از ثبت‌نام بازمانده‌اند، بیان کرد: بالاخره این قضیه باید نظمی داشته باشد. زمان 40 روزه‌ای که برای ثبت‌نام اختصاص داده شده، با تمام دشواری‌های ممکن و سختی‌های ثبت‌نام کافی بود. دلیل این حرف ثبت‌نام 16 هزار نفر از طریق سایت است.

وی با ذکر اینکه سال قبل زمان ثبت‌نام حدود چهار ماه به طول انجامید، گفت: در همان سال سه بار زمان ثبت‌نام مسابقات تمدید شد که این موضوع معنایی ندارد و باید چنین عاداتی کنار گذاشته شود. باید تا حد امکان سایت بدون مشکل باشد و برای سال‌های بعد برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا حداقل مشکلات وجود نداشته باشد.

قره‌شیخلو در مورد سرنوشت سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، بیان کرد:‌ هنوز تصمیمی برای تعیین تکلیف این مسابقات اخذ نشده و حتی این تصمیم در جلسه ستاد عالی مسابقات نیز قطعی نخواهد شد. در آن جلسه گزارشی از روند مکاتبات با وزارت بهداشت ارائه خواهد شد و در ادامه گزینه‌هایی برای برگزاری یا عدم برگزاری مطرح خواهد شد و برای اعلام زمان قطعی برگزاری یا عدم برگزاری آن باید صبر کرد. با توجه به اینکه بخشی از کار به ستاد ملی کرونا و اعلام نظر قطعی آنها بستگی دارد، در جلسه روز اول تیرماه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور امکان اتخاذ تصمیم نهایی وجود ندارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha