مطالعه آسان نهج‌البلاغه در نرم‎افزار «نهضت جهانی نهج‌البلاغه‎خوانی» + دانلود
کد خبر: 3904305
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

مطالعه آسان نهج‌البلاغه در نرم‎افزار «نهضت جهانی نهج‌البلاغه‎خوانی» + دانلود

همه علاقه‌مندان در هر سن و هر سطح تحصیلاتی می‏‎توانند از طریق نرم‎افزار «نهضت جهانی نهج‌البلاغه‎خوانی» بدون شرح و تفسیر استاد، نهج‌البلاغه را بخوانند.

به گزارش ایکنا؛ نهج‌البلاغه عصاره بسیار شیرین، جامع و پر اثری از دانش گسترده امام علی(ع) است که در دست ما قرار دارد، ولی از آن غافل هستیم. برای ترویج این گنج ناشناخته و با ارزش، «نهضت جهانی نهج‌البلاغه‎خوانی» راه‎اندازی شده است.
 
این نهضت یک نهضت کاملاً مردمی و خودجوش است که از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده و با آسان‌سازی و ارزان‌سازی درصدد ایجاد ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه در ایران و جهان است که با هدف احیای مفاهیم و خواندن نهج‌البلاغه به ۳۶۰ کشور جهان و هفت مذهب رسانده‌ است.
 
این نهضت شعار من نهج‌البلاغه می‌خوانم را سرلوحه خود قرار داده و هدف آن در مرحله اول، آموزش نهج‌البلاغه‎خوانی به روشی آسان است. بر همین اساس نرم‎افزاری طراحی کرده است که از طریق آن تمام مردم در هر سن و هر سطح و تحصیلاتی بدون شرح و تفسیر استاد در گام اول می‌توانند نهج البلاغه را بخوانند و به راحتی بیش از ۷۰ درصد آن را متوجه شوند.
 
این نرم‏‎افزار امکاناتی ازجمله زمان‎بندی ۱۰ دقیقه مطالعه روزانه، مطالعه آسان نهج‌البلاغه به روش نوین، طراحی خاص و منحصر به فرد، امکان دانلود صوت‌ها، کپی و اشتراک‎گذاری مطالب، امکان نمایش ترجمه و یا عربی نهج‌البلاغه، امکان مشاهده بخش‌های مطالعه شده و امکان قرار دادن نامه حکمت یا خطبه در علاقه‏‎مندی‌ها را دارد.
برنامه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی - دانلود | کافه بازار
 
از دیگر امکانات این نرم‎افزار می‎توان به نمایش آخرین مطالعه شده‌ها، نوتیفیکیشن ارسال برنامه‌های نهضت، نوتیفیکیشن یادآوری و مراجعه به اپ، خطبه غدیر به سه زبان فارسی عربی و انگلیسی با صوت، قرار دادن جدول مطالعه  و امکان تنظیم فونت است.
برنامه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی - دانلود | کافه بازار
 
روش آموزشی به کار رفته در این برنامه مبتنی بر ۶ نکته خیلی ساده است. به صورتی که اول به مردم می‌گوید ترجمه بخوانید چون عربی نهج‌البلاغه ممکن است برای برخی سخت باشد. دوم اینکه آسان‌ترین ترجمه یعنی ترجمه مرحوم دشتی در آن به کار رفته است. سوم اینکه به مردم می‌گوید با روزی ۱۰ دقیقه، در ۴ ماه می‌توانند نهج البلاغه را بخوانند. چهارمین روش این است که به جای این که از اول نهج البلاغه را شروع به خواندن کنند که خطبه‌های آن سخت و طولانی است از آخر نهج البلاغه شروع کنند که حکمت‌های کوتاه و کاربردی دارد. نکته پنجم این است که در گام اول نیاز به حفظ و یادداشت نیست در دوره اول به مقداری که از ترجمه می‌فهمند اکتفا کنند و در گام بعدی با روش بسیار آسان یاد می‌دهد که چطور هر قسمت نهج‌البلاغه را با خود نهج‌البلاغه بفهمند که این دوره تدبر است.
 
علاقه‏‏‎مندان می‎توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت این برنامه اینجا کلیک کنند.
انتهای پیام
captcha