خونی که وهابی ها مباح می‌شمارند
کد خبر: 3902052
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

خونی که وهابی ها مباح می‌شمارند

به مناسبت هشتم شوال، سالروز جنایت وحشیانه تخریب قبور ائمه بقیع(ع) از سوی وهابیت، کانال شهید سیدمحمدباقر صدر بخشی از گفتگوی دکتر تیجانی با شهید صدر را در خصوص طلب حاجت از صالحان و تبرک جستن از ایشان که در خلال سفر وی به نجف اشرف صورت گرفته است، منتشر کرد.

وهابی‌ها مسلمانان را تکفیر می‌کنند و خونشان را مباح می‌شمارندبه گزارش ایکنا، به مناسبت هشتم شوال، سالروز جنایت وحشیانه تخریب قبور ائمه بقیع(ع) از سوی وهابیت، کانال شهید سیدمحمدباقر صدر بخشی از گفتگوی دکتر تیجانی با شهید صدر را که در خلال سفر وی به نجف اشرف صورت گرفت منتشر کرده است.

دکتر تیجانی: «علمای سعودی می‌گویند: دست کشیدن بر قبور و طلب حاجت از صالحان و تبرک جستن از ایشان، شرک به خداوند است. نظر شما چیست؟»
شهید صدر: «اگر دست کشیدن بر قبور و طلب حاجت از صاحبان آن‌ها با این نیت باشد که خود آنها ضرر و نفع می‌رسانند، این قطعاً شرک است و شکی در این نیست. اما مسلمانان یکتاپرست هستند و می‌دانند که فقط خداوند یکتاست که ضرر و سود می‌رساند و اولیا و ائمه(ع) را به عنوان واسطه نزد خداوند سبحان، مورد خطاب قرار می‌دهند و چنین چیزی شرک نیست.

مسلمانان اعم از سنی و شیعه از زمان رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله تا امروز بر این مطلب اتفاق نظر دارند، به جز وهابیون که همان‌طور که گفتید علمای سعودی هستند. اینها کسانی هستند که با این مکتب جدیدشان که در این قرن ظهور یافته، با اجماع مسلمانان مخالفت ورزیده و با این اعتقاد مسلمانان را آزار دادند و آنان را کافر خواندند و خونشان را مباح دانستند. ایشان حتی حجاج سالمند بیت الله الحرام را تنها به‌خاطر این‌ سخن: "السلام علیک یا رسول الله" کتک می‌زنند و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند دست بر ضریح شریف آن حضرت بکشد. اینان با علمای ما مناظراتی داشته‌اند، اما با این وجود بر عناد خویش پای‌فشاری کرده و استکبار ورزیدند».

انتهای پیام
captcha