تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره «تربیت حکیمانه»
کد خبر: 3901236
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره «تربیت حکیمانه»

رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از تمدید مهلت ارسال آثار در جشنواره «تربیت حکیمانه» تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد.

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره «تربیت حکیمانه»محمود تنها رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران درباره انتخاب سوره مبارکه لقمان، گفت: این سوره سرشار از نکات تربیتی و اخلاقی است به ویژه موعظه‌هایی از قول لقمان حکیم خطاب به فرزندش و با عبارت «یا بُنَیَّ» دارد و همین موجب شد نگاه جامعی به این سوره داشته باشیم.
وی افزود: از ترجمه مفاهیم و تفسیر آیات این سوره ویژه کودکان و نوجوانان تا سایر اقشار جامعه، نکات ادبی و هنری این سوره مورد توجه جشنواره تربیت حکیمانه است.
تنها تصریح کرد: قرآن کریم دربردارنده روایت‌ها، زندگی‌نامه‌ها، پند‌ها و نصایح زیادی از پیامبران و افراد خاص است و خداوند روش و شیوه تربیت لقمان حکیم را در قرآن کریم، به عنوان الگو و منشور تربیتی برای همه انسان بازگو کرده است و ما نباید از عمل به این توصیه قرآن غافل شویم.
این فعال قرآنی در ادامه افزود: در این آیات قرآن بر فضایل تربیتی همچون؛ خداپرستی و نداشتن شرک، احسان نسبت به والدین و تکریم آنان، دوری از اطاعت کورکورانه و بی‌تعقل، یادآوری حسابرسی در آخرت، بر پا داشتن نماز، بی‌تفاوت نبودن نسبت به جامعه با انجام امر به معروف و نهی از منکر، صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و مصائب، داشتن اراده‌ای قوی، بی‌اعتنایی نکردن به مردم، تواضع و فروتنی و دوری از غرور و کبر، داشتن مشی اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از افراط و تفریط اشاره کرده است.

دبیر جشنواره، گفت: این حرکت قرآنی با مشارکت دستگاه‌ها و موسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها از غرب تا شرق استان برگزار خواهد شد و با توجه به مکاتبات صورت گرفته از استانداری و ابلاغ به همه دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی تاپایان خرداد جشنواره تربیت حکیمانه ادامه دارد.
وی ادامه داد: پس از آن، آثار ارسالی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در جشن میلاد امام رضا (ع) نفرات برتر اعلام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha