کانون‌های مساجد احیاگر نقش اصلی مسجد باشند
کد خبر: 3900524
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

کانون‌های مساجد احیاگر نقش اصلی مسجد باشند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری توانسته‌اند سابقه تاریخی و مذهبی مساجد را حفظ کنند و با فعالیت‌های خود احیاگر نقش اصلی مساجد در جامعه اسلامی باشند.

کانون‌های مساجد احیاگر نقش اصلی مسجد در جامعه باشندبه گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد 31 اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از سایت تخصصی فهما استان یزد اظهار کرد: یکی از جنبه‌های کاری این اداره کل مشارکت‌های مردمی است و در این زمینه با حوزه‌های مختلف ارتباط و هم‌اندیشی صورت می‌گیرد که یکی از این پتانسیل‌های مردمی کانون‌های مساجد هستند.

وی افزود: وجهه اصلی کانون‌های مساجد، مسجد محوری است که مساجد می‌توانند محلی برای هم اندیشی مردمی باشند.

خامسی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری توانسته‌اند سابقه تاریخی و مذهبی مساجد را حفظ کنند و با فعالیت‌های خود احیاگر نقش اصلی مساجد در جامعه اسلامی باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: امیدواریم همانطور که استان یزد تا به حال پیشگام در حوزه‌های فرهنگی و هنری بوده در حال حاضر نیز بتواند فعال بوده و گامی موثر در جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری بردارند.

خامسی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز به خوبی توانسته طرح‌های فرهنگی و هنری را دنبال کند که امیدواریم بتواند در قالب رویدادهای ملی و استانی بدرخشد و آنها را دنبال کند.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته در کانون‌های فرهنگی هنری ثبت فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد و اقدام خوب و موثری در جهت معرفی و ارزیابی کانون‌ها بود که امروز سعی کردیم با ایجاد زیرپرتال برای استان‌ها به صورت موثر در این مسیر گام برداریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: ایجاد زیرپرتال فهما برای استان‌ها با هدف هم افزایی بیشتر و ارتباط منسجم‌تر برای فعالیت‌های فرهنگی در مسجد صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام ارزانی همچنین با اشاره به کسب رتبه استان یزد در رویداد ملی فهما گفت: خوشبختانه استان یزد توانست در نخستین رویداد ملی فهما بدرخشد و با ثبت فعالیت‌ها در رتبه‌های برتر کشوری قرار گیرد و امیدواریم این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha