سامانه اختصاصی فهما استان یزد رونمایی شد
کد خبر: 3900521
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

سامانه اختصاصی فهما استان یزد رونمایی شد

سامانه اختصاصی فهما استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان و از طریق ارتباط مجازی با رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور رونمایی شد.

سامانه اختصاصی فهما استان یزد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، سامانه اختصاصی فهما استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان و از طریق ارتباط مجازی با حجت‌الاسلام ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور رونمایی شد.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد 31 اردیبهشت ماه در این نشست گفت: رویداد ملی فهما به عنوان یکی از رویدادهای مهم و موثر در جهت ساماندهی فعالیت‌های کانون‌های مساجد کشور بود که استان یزد نیز توانست به خوبی در این رویداد شرکت کند.

وی افزود: ظرفیت کانون‌های مساجد بسیار زیاد است و ارتباط با بدنه و قاعده اجتماع و جوانان مسجدی با ظرفیت و استعداد بسیار زیادی از ویژگی‌های کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد هماهنگی و همدلی نهادهای مسجدی و همچنین ثبت اطلاعات در سامانه ملی فهما و شبکه سازی برای ارتباط بهتر کانون‌ها با یکدیگر دو هدف عمده در کانون‌های مساجد برشمرد و ادامه داد: در طرح ملی فهما تمام کانون‌های مساجد فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده و اطلاعات کاملی برای برنامه‌ریزی آماده و شبکه ارتباطی بین کانون‌ها ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: سال 98 اولین رویداد ملی فهما برگزار شد که استان یزد به خوبی توانست در این رویداد حضور داشته باشد که بین هشت استان برگزیده کشور قرار گرفت و توانست بیش از 40 برگزیده داشته باشد.

وی گفت: این گردان فرهنگی یعنی جوانانی که در مسجد حضور دارند در صورت حمایت می‌توانند از این طریق بسیاری از اهداف فرهنگی را دنبال کنند.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت کانون‌های مساجد به عنوان بستر خوب فعالیت‌های فرهنگی هستند گفت: این اداره کل و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی از هر نوع فعالیت در این زمینه استقبال می‌کنیم .

وی با اشاره به اهمیت توجه به حضور هنرمندان در مساجد گفت: برخی از هنرمندان و فعالان فرهنگی هستند که درخواست حضور در مسجد دارند و ما به عنوان نهاد فرهنگی و هنری ملزم هستیم که این افراد را پوشش داده و فعالیت‌های آنها نیز مورد حمایت قرار دهیم.

جوادیان‌زاده گفت: مجموعه فعالیت‌های مسجد محور به عنوان اقدامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما نیز در استان سعی داریم آن را دنبال کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت سرود در کانون‌های مساجد استان یزد گفت: خوشبختانه امروز با احیای قالب سرود روبرو هستیم که با این هنر می‌توانیم مفاهیم مورد نظر را به خوبی منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha