مطالبه‌گری از مسئولان کشور در دستور کار ستاد فریضتین مازندران
کد خبر: 3900069
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

مطالبه‌گری از مسئولان کشور در دستور کار ستاد فریضتین مازندران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، گفت: موضوع مطالبه‌گری از مسئولان جمهوری اسلامی از برنامه‌های اصلی ستاد فریضتین مازندران، در دستور کار قرار دارد و با حساسیت و جدیت بسیار دنبال می‌‌شود.

مطالبه‌گری از مسئولان کشور در دستور کار ستاد فریضتین مازندرانخلیل صالحی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: با توجه به فرمایشات، ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای در دیدار رمضانی خود با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به رویکرد‌های جدید خود، از حدود دو سال پیش با ایجاد معاونتی مستقل و تخصصی بنام «معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری» از پیشگامان این عرصه در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

صالحی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های گوناگون ایشان پیرامون موضوع مطالبه‌گری، تصریح کرد: معظم له با بررسی و آسیب‌شناسی‌های دقیق که از مسائل گوناگون جامعه دارند، علاج کار کشور را همواره توجه به موضوع مطالبه‌گری و مهم‌تر از آن نحوه صحیح پرداخت به آن با ارائه پیشنهاد‌ها و راه حل‌های منطقی در این حوزه عنوان کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین ارکان فروع دین می‌باشد و نیاز است تا تمامی مردم همانند نماز، نسبت به یادگیری این واجب الهی کوشش جدی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی که ما در این ستاد به ویژه در رویکرد‌های جدید خود به آن می‌پردازیم، موضوع آموزش امر به معروف و نهی از منکر به منظور ترویج و احیای این فریضه دینی در سطح جامعه است.

برگزاری نشست تخصصی پویاسازی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها
این مسئول به برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون برای اقشار مختلف در سال‌های قبل به‌ویژه آموزش تخصصی مدیران و مربیان مهد‌های کودک مرکز استان اشاره و افزود: اولین نشست تخصصی پویاسازی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های منتخب سراسر استان با محوریت این ستاد در دانشگاه مازندران برگزار شد.

صالحی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم و محوری ستاد در سال جاری، پرداختن به مقوله آموزش همگانی امر به معروف و نهی از منکر به اقشار مختلف و آحاد جامعه با بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه است.

وی در ادامه گریزی به سخنان رهبری در جلسه تاسیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۷۲ زد و افزود: مقام معظم رهبری در همان ابتدای امر، وظایف این ستاد را تشریح و نقشه راه را برای دست‌اندرکاران اجرایی آن ترسیم کردند، که مهمترین آن‌ها عبارت بود از احیای این واجب الهی با پرداختن به مسئله آموزش همگانی و همچنین حمایت همه جانبه از گروه‌های فعال در این عرصه توسط دستگاه‌های مسئول در جامعه.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران  تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، راه برون رفت کشور از مشکلات، پرداختن به موضوع مطالبه‌گری آن هم به شکل صحیح و تخصصی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و ... است که مخاطب اصلی آن نیز می‌بایست، مسئولان جمهوری اسلامی باشند؛ و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود در دستور کار دارد و آن را با حساسیت و جدیت بسیار، دنبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha