برگزاری جشنواره مجازی فرهنگی قرآنی «نسیم قدر» در ماه رمضان
کد خبر: 3895644
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

برگزاری جشنواره مجازی فرهنگی قرآنی «نسیم قدر» در ماه رمضان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره مجازی فرهنگی قرآنی «نسیم قدر» در ماه مبارک رمضان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد.

برگزاری جشنواره مجازی فرهنگی قرآنی «نسیم قدر» در ماه رمضانحمیدرضا عشریه در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران ضمن قدردانی از فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در جبهه مقابله با کرونا و اجرای برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی، اظهار کرد: استعداد و ظرفیت بالایی در استان مازندران وجود دارد و هرساله شاهد کسب عناوین مختلف از سوی فعالان قرآنی استان در سطح کشوری و بینالمللی هستیم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به پیشینه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: عالمان و حافظان قرآنی بسیاری در این دیار تربیت شدند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش شود ارائه آموزه‌های قرآنی با روش‌های خلاقانه و نوآورانه همراه باشد، افزود: توجه به طیف گستردهتری از مخاطبان بهویژه نسل جوان باید بهعنوان یک اصل در طرح‌ها لحاظ شود.
عشریه از کارگروه‌های تبلیغ و ترویج، مطالعات و پژوهش و آموزش عمومی خواست تا پایان اردیبهشتماه جاری نسبت به ارائه طرح‌های قرآنی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌ها باید بر اساس سیاست‌های اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: طرح‌های قرآنی باید در کنار سادگی و جذابیت، از تکنولوژی‌های روز و ابزار هنر بهره‌گیری کنند.


عشریه با اشاره به اینکه طرح‌ها باید به تایید شورای فرهنگ عمومی استان مازندران برسد، بر لزوم مستندسازی فعالیت‌های قرآنی جهت دریافت بهموقع اعتبارات تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در استان ۷۵ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فعالیت دارند، افزود: این مؤسسات بهمثابه سایر مؤسسات فرهنگی هنری با تعطیلی و رکود مواجه هستند، اما باوجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در جبهه مقابله با این ویروس اقدامات ارزند‌های انجام دادند.

عشریه بیان کرد: با توجه به شرایط پیشآمده و تأکید مراجع ذی‎صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی که موجب تجمع میشود، برنامه‌های قرآن و عترت از سوی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در عرصه مجازی برگزار میشود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره مجازی فرهنگی قرآنی «نسیم قدر» در ماه مبارک رمضان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در پنج حوزه، ۱۴ بخش و ۳۰ رشته به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ایده‌های ناب، ایده‌های برتر با موضوع قرآن و عترت با محوریت «هر خانه یک مسجد»، خانه‌های نورانی، خانواده علوی و ضیافت الهی در خانه نور» در ماه رمضان جمعآوری و به ۵ ایده برتر جوایز ارزنده اهدا میشود.

عشریه به برگزاری مسابقه مجازی ۳۰ سؤال، ۳۰ شب و ۳۰ جایزه به همت فعالان قرآنی استان اشاره کرد و گفت: شرکتکنندگان از شنبه تا چهارشنبه موضوع‌های مطرحشده در شبکه‌های اجتماعی را مطالعه میکنند و ساعت ۲۲ پنجشنبه هر هفته از طریق تلگرام به شماره ۰۹۰۱۶۸۷۱۵۲ به سؤالات ارسالی پاسخ میدهند که نهایتاً برندگان در عید فطر معرفی میشوند.

انتهای پیام
captcha