اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار در بهشهر
کد خبر: 3889284
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار در بهشهر

فرمانده سپاه بهشهر از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید.

اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار در بهشهربه گزارش ایکنا از مازندران، حسن پورقربان فرمانده سپاه شهرستان بهشهر، امروز 17 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام جهادگران بسیجی به مراکز درمانی، اظهار کرد: برای کمک به کادر درمانی نیرو‌های داوطلب شامل کمک پرستار، کمک بهیار، انتظامات و حراست و همچنین نیرو‌های تخصصی بسیجی به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان اعزام شدند.

وی به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بهشهر پرداخت و تصریح کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بلافاصله با حضور معاونت‌های ستادی و فرماندهان حوزه‌های مقاومت تشکیل شد.

فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان، بیان کرد: جلساتی با مجموعه مدیریت شبکه بهداشت و درمان و برنامه‌ریزی برای کمک‌های اولیه و اینکه چه کار‌هایی برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد، تشکیل شد؛ که در مرحله اول برای تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی، اصحاب رسانه را با شبکه بهداشت هماهنگ کردیم.

پورقربان به برنامه‌ریزی‌های ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به هماهنگی و همکاری با نهاد‌ها و ادارات برای مقابله با کرونا گروه پنج‌گانه ناظرین سلامت، سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و مراقبان سلامت تشکیل شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر با اعلام اینکه ۹۰۰ نفر از بسیجیان برای نظارت و سرکشی در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار و نیز رصد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و نانوانایی‌ها بکارگیری شدند، گفت: ‌۶۰۰ نفر از بسیجیان هم برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهری و روستایی با ناجا همکاری می‌کنند.

غربالگری کرونایی ۱۰۰ درصدی مردم بهشهر توسط جهادگران بسیجی

پورقربان از غربالگری ۱۰۰ درصدی شهروندان بهشهر توسط جهادگران بسیجی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و بیان کرد: با بکارگیری ۳ هزار ۱۸۰ جهادگرسلامت، ۳۹ هزار ۸۴۱ خانوار بهشهری غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و به مراکز درمانی معرفی شدند.

فرمانده سپاه بهشهر از ضدعفونی محلات شهری و روستایی هم خبر داد و افزود: ۱۱ هزار ۵۰۰ مدافع سلامت برای ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی بکارگیری شدند که با همکاری شهرداری‌های سه گانه خلیل شهر، رستم کلا و بهشهر هر روز در دو شیفت صبح و بعدازظهر محلات و اماکن پرتردد گندزدایی می‌شود و این کار تداوم دارد.

تولید و توزیع ۱۲۵۰۰۰ ماسک و گان بیمارستانی بین جامعه هدف

پورقربان از تولید و توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ۱۵ هزار گان بیمارستانی و ۱۰ هزار دستکش بین کادردرمانی، ادارت، دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند خبر داد و اظهار کرد: روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گان بیمارستانی توسط ۲۲۰ خواهر خیاط بسیجی در شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گان‌های بیمارستانی در مراکز درمانی و بین خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند توزیع شد، گفت: روزانه ۲۵۰ گان بیمارستانی هم تحویل بیمارستان خاتم الانبیاء که بیمارستان پایلوت کرونایی در شرق استان می‌باشد، تحویل می‌دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با بیان اینکه با تولید ماسک و گان بیمارستانی نیاز پنج‌گانه بیمارستان‌های شهرستان را برطرف می‌کنیم و به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهیم، گفت: سپاه به صورت روزانه برای برطرف کردن نیاز کادر درمانی مشغول به فعالیت است که در این راستا روزانه ۳۰۰ شیلد محافظتی تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء می‌دهد.

فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک

پورقربان از فعال بودن ۳۹ کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح شهرستان هم گفت و بیان کرد:‌همه تولیدات کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی به مجموعه مصلای بهشهر که بسیج جامعه زنان و مجمع خیرین درآنجا مستقر بوده، انتقال می‌یابد تا به‌صورت تجمیعی تحویل مرکز بهداشت و درمان برای استریل شدن قرار گرفته و بین جامعه هدف توزیع شود لذا تا پایان کرونا هم این روند ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از مجمع خیرین که برای تولید ماسک و گان بیمارستانی و برطرف کردن نیاز کادردرمانی آستین همت بالا زدند، اظهار کرد: سپاه بهشهر با تولیدی پوشاک ژینکو تا ۲۰ فروردین هماهنگ کرد و ۲۵ خواهر خیاط بسیجی هم در کارگاه مستقر شدند تا تسریعی برای برطرف کردن نیاز‌های کادردرمانی بیمارستان خاتم الانبیاء به ماسک و گان بیمارستانی صورت بگیرد..

اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار

فرمانده سپاه بهشهر در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانوار‌ها در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، خبر از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید.

پورقربان در همین رابطه توضیح داد:‌با کمک مجمع خیرین سپاه شهرستان هم شناسایی خانه به خانه افرادی که در وضعیت کرونا در کسب رزق و روزی حلال دچار آسیب شدند، انجام شد و ۴۰۰ خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی و بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار میگیرد.

وی با اشاره به اینکه از ماموریت‌های گروه‌های جادی بسیج تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمندان است، خاطرنشان کرد:‌جهادگر بسیجی علاوه بر رصد و پایش بهداشتی نانوایی‌ها، به خانواد‌هایی که در تامین مایحتاج دچار مشکل هستند، هم کمک می‌کنند و اقلام ضروری را تهیه و تحویل آن‌ها میدهند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر از کشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی غیراستاندار توسط ناظرین سلامت هم خبر داد و افزود: با دستور دادستانی این کارگاه پلمب شد همچنین انبار احتکار لوازم بهداشتی هم کشف و تحویل مراجع قضایی قرار گرفت.

فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به بکارگیری ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی تاکید کرد: با توجه به استفتای رهبر معظم انقلاب درباره دفن اموات کرونایی، و تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر (ع) در استان، طلبه‌های جهادی بهشهر با مدیریت ونظارت امام جمعه، و مشخص شدن محل تغسیل اموات، کار کفن و دفن متوفیان را انجام میدهند و سپاه هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را تامین می‌کند.

پورقربان به رسالت سپاه اشاره و تصریح کرد: سپاه همواره خادم و نوکر مردم است و تا پای جان همراه و همگام با کادر درمانی برای برطرف کردن نیاز‌های پزشکی و مهار کرونا همچنان ایستاده است.

وی ضمن قدردانی از فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا و اعضای این قرارگاه یادآور شد: ان شاء الله بتوانیم با همت جمعی و وحدتی که امروز بین مردم، نهاد‌ها و ادارات بوجود آمده، کرونا را شکست بدهیم.

انتهای پیام
captcha