آیت‌الله مرحوم سیدجعفر کریمی ساده زیست و خادم دین و دنیای جامعه بود
کد خبر: 3888182
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

آیت‌الله مرحوم سیدجعفر کریمی ساده زیست و خادم دین و دنیای جامعه بود

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، به مناسبت ارتحال آیت‌الله سیدجعفر کریمی، گفت: این عالم ربانی برگ درخشانی از کتاب قطور روحانیت شیعه در ساده‌زیستی و پرهیز از زخارف دنیایی و آراسته به اندیشه‌ها و افکار بلند اسلامی و خادم دین و دنیای جامعه بود.

آیت‌الله مرحوم سیدجعفر کریمی ساده زیست و خادم دین و دنیای جامعه بودبه گزارش ایکنا از مازندران، سیدرحیم توکل نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری،  به مناسبت ارتحال آیت‌الله سیدجعفر کریمی، گفت: ارتحال این عالم ربانی و فقیه صمدانی در شرایط کنونی، داغ حوزه‌های علمیه و جمع مومنینی که به خدمات شایان این فقیه عالیقدر آگاهی دارند را، دو چندان کرده است.

وی افزود: آیت‌الله سیدجعفر کریمی، برگ درخشانی از کتاب قطور روحانیت شیعه در ساده‌زیستی و پرهیز از زخارف دنیایی و آراسته به اندیشه‌ها و افکار بلند اسلامی در خدمت به جامعه و تربیت انسان‌های عدالت‌جو و ظلم‌ستیز و خادم دین و دنیای جامعه بود.

توکل تصریح کرد: آیت‌الله کریمی استاد برجسته حوزه علمیه بود که از سال ۱۳۴۴ در نجف به نهضت امام خمینی(ره) پیوست، تا آخرین روز حیات طیبه بنیانگذار جمهوری اسلامی در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داشت و با زعامت مقام معظم رهبری نیز با وثاقت و تحت اوامر، ولی امر مسلمین به وظایف انقلابی خود عمل کرد.
وی افزود: مسئولیت‌های پرشمار از حضور در دو دوره خبرگان گرفته تا مسئولیت استفتائات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی را خالصانه تنها برای خدمت به مردم و پیشبرد امور جامعه پذیرا می‌شد و با بهترین روش نیز به وظایف خود عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله سیدجعفر کریمی امین امامین انقلاب بود و توانست خدمات ماندگاری را از خود بجا گذارد.

توکل، ارتحال این عالم وحدت‌آفرین را به حضرت، ولی عصر عج‌الله تعالی فرجه الشریف، نایب شایسته ایشان، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مردم خوب و متدین کشورمان به ویژه مازندرانی‌های قدرشناس و ولایی، صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض کرد و اظهار کرد: برای آن فقیه عالیقدر، علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای بیت شریف و بازماندگان داغدار، صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند علیم حکیم مسئلت می‌دارم.

انتهای پیام
captcha