رقابت قرآنی ۷۵۰۰ دانش‌آموز فارس در مناطق ۱۴گانه
کد خبر: 3880593
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

رقابت قرآنی ۷۵۰۰ دانش‌آموز فارس در مناطق ۱۴گانه

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری مرحله مناطق ۱۴ گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان با رقابت ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۴ نقطه این استان خبر داد.

صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، گفت: مرحله آموزشی این مسابقات در هفته آخر آذرماه به نام هفته قرآن و عترت با شركت بیش از 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینكه از این تعداد 7 هزار و 500 نفر به مرحله مناطق 14 گانه راه پیدا كردند، گفت: این دانش‌آموزان منتخب از 59 اداره ناحیه شیراز، شهرستان‌ها و مناطق استان بودند.

زین‌العبادی با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت:‌ این مسابقات در بخش‌های آوایی و پژوهشی نظیر قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان و مداحی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احكام و انشای نماز برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس زمان برگزاری مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات را روزهای 15 تا 22 اسفندماه جاری اعلام كرد و گفت: این مرحله به میزبانی ادارات ناحیه شیراز، کازرون، استهبان، فراشبند، اوز، لامرد، مشهدمرغاب، خرم‌بید، زرقان، کوهمره نودان، ارژن، شیبکوه و زرین‌دشت برگزار خواهد شد.

وی اظهار كرد: بعد از برگزاری مرحله مناطق 14 گانه، بیش از 900 نفر از دانش‌آموزان به مرحله استانی راه پیدا می‌كنند كه این مرحله در اواخر فروردین‌ماه 99 برگزار خواهد شد.

زین‌العبادی ادامه داد: بعد از برگزاری مرحله استانی نیز 70 نفر از دانش‌آموزان برگزیده استان فارس به مرحله كشوری این مسابقات كه در تیر و مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌كنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در پایان این نكته را یادآور شد كه همزمان با مسابقات قرآن دانش‌آموزی، مسابقات قرآن فرهنگیان نیز به‌طور جداگانه در چهار رشته حفظ، قرائت، روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha