رفع محرومیت‌زدایی نیازمند مشارکت مردم با دولت است
کد خبر: 3879812
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸

رفع محرومیت‌زدایی نیازمند مشارکت مردم با دولت است

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران در افتتاحیه خانه محروم در بهشهر، گفت: این توان در دولت‌ها وجود ندارد که بتوانند به همه مشکلات بپردازند، بنابراین راه حل رفع محرومیت‌زدایی، مشارکت مردم و دولت است.

رفع محرومیت‌زدایی نیازمند مشارکت مردم با دولتبه گزارش ایکنا از مازندران، حسن محمدرضایی، جانشین فرمانده سپاه مازندران، عصر دیروز، 29 بهمن ماه در مراسم افتتاح 3 خانه محروم روستای کیاسر از توابع بهشهر، گفت: افتتاح خانه محرومان و محرومیت‌زدایی فرهنگ اهل بیت و بانو فاطمه زهرا(س) است چرا که ایشان در دعاهایشان دیگران را بر خود ترجیح می‌داد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ دیگردوستی و کمک به محرومین جامعه میان عموم مردم تسری یابد، افزود: مردم و مسئولان نگاه محرومیت‌زدایی را ادامه دهند تا ریشه‌های فقر از جامعه رخت بربندد.

جانشین فرمانده سپاه مازندران راز ماندگاری انسان را عمل صالح بیان کرد و افزود: عمل صالح تنها به نماز و عبادت نیست بلکه عمل صالح خدمت به خلق است، به فکر همسایگان و اطرافیان بودن و دلی را عمیقا شاد کردن است.

محمدرضایی با بیان اینکه، به رغم تلاش‌ها و فعالیت های بسیار بعد از انقلاب اسلامی، هنوز مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد و بسیاری از مردم حتی از امکانات اولیه بی‌بهره‌اند، گفت: این توان در دولت‌ها وجود ندارد که بتوانند به همه مشکلات بپردازند و منطقی هم نیست که انتظار حل همه مشکلات را از دولت داشت، بنابراین راه حل در مشارکت مردم و دولت است، در جنگ تحمیلی نیز اگر تمام کارها بر دوش دولت بود هرگز موفق نمی‌شد بنابراین نیاز به مشارکت مردم برای حل مشکلات ضروری است و لازم است همه با هم برای آبادانی مملکت قدم برداریم.

در ادامه پورقربان، فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به محرومیت‌زدایی، گفت: به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی بهشهر و کمیته امداد، سه واحد خانه محروم در روستا‌های کیاسر چالکده و زاغمرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا صاحبان آن در منزلی جدید و نو سکونت کنند.

فرمانده سپاه بهشهر با بیان اینکه، واحد‌ها با هزینه تقریبی حدود ۱۸۰ میلیون تومان در مدت ۶ ماه آماده شد، افزود: برای هر واحد مبلغ ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

پورقربان در ادامه از افتتاح ۲۴ واحد خانه محروم در امسال خبر داد و گفت: از مجموعه ۲۸ واحد خانه محروم برنامه‌ریزی شده برای تحویل در سال ۹۸ از سوی بسیج سازندگی بهشهر، ۲۴ واحد تحویل داده شده و ۴ واحد نیز در ماه اسفند افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ساخت خانه‌های محرومان در مناطق آسیب‌دیده و دوردست، یکی از مأموریت‌های واگذار شده به بسیج سازندگی بوده که این پروژه‌ها در سطح شهرستان از سوی کمیته امداد و بهزیستی تحویل بسیج سازندگی داده شده است.

انتهای پیام
captcha