خدمات آیت‌الله طبرسی در کتابی منتشر شود
کد خبر: 3878948
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

خدمات آیت‌الله طبرسی در کتابی منتشر شود

مسئول ستاد اقامه نماز مازندران، تاکید کرد: مجموعه دستگاه‌های فرهنگی، خدمات آیت‌الله طبرسی را در کتابی برای آیندگان منتشر کنند.

خدمات آیت‌الله طبرسی در کتابی منتشر شودبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، امروز 25 بهمن ماه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله نورالله طبرسی که با حضور کارکنان استانداری و ادارت در مسجد علی‌بن موسی‌الرضا بوستان ولایت ساری برگزار شد، با بیان اینکه، حس‌گرایی و عقل‌گرایی دو روش شناخت جهان است، اظهار کرد: احساس و عقل در شناخت حقیقت کاستی‌هایی دارند که انسان نمی‌تواند فقط با اکتفا به این دو به حقایق ژرف هستی پی ببرد.
وی با بیان اینکه، برخی افراد هستی را با نگاه عرفانی و رهبانیت تفسیر می‌کنند، افزود: برخی نیز بر مبنای زندگی را با نگاه حیوانی دنبال می‌کنند و دنیا را محل خوشگذرانی و نوش و نیوش می‌دانند.

ابراهیمی با بیان اینکه، جهان‌شناسی، بر اساس نگاه توحیدی بهترین روش شناخت عالم است، اظهار کرد: نگاه دینی و علمی انسان را به ژرفای حقیقت سوق می‌دهد و موجب می‌شود تا انسان درک درستی از حقایق پیرامون خود داشته باشند.
مسئول ستاد اقامه نماز مازندران، با بیان اینکه، علما و دانشمندان وارث علوم انبیا هستند و با جهان‌بینی توحیدی و اسلامی به شناخت درستی از خود و جهان رسیده‌اند، افزود: قلم عالم و دانشمند از جایگاه رفیع شهادت بالاتر است و عالمانی که خود را بنده خدا می‌دانند، جایگاه بلندی در نزد خداوند دارند.
ابراهیمی گفت: آیت‌الله طبرسی، کسی بود که بیش از ۲۰ سال بر جایگاه نماینده، ولی فقیه، تکیه زد و با ۲۰ استاندار حشر و نشر داشت و اجازه نداد استان مازندران دچار تنش و دو دستگی شود.
وی افزود: خدمات آیت‌الله طبرسی از ساخت سوسنگرد، تاسیس حوزه علمیه امام علی (ع)، ساخت مصلا و احداث دانشگاه پزشکی و انجام فعالیت‌های فرهنگی اثربخش همچون کنگره ملی امام علی (ع) مشهود است.
ابراهیمی داشتن فروتنی، اخلاق نیک، صبوری و سلیم‌النفس بودن را از ویژگی آیت‌الله طبرسی دانست و تاکید کرد: مجموعه دستگاه‌های فرهنگی، خدمات آیت‌الله طبرسی را در کتابی برای آیندگان منتشر کنند.

وی افزود: تشییع پیکر این عالم بزرگوار در میان انبوه جمعیت از سراسر استان بیانگر جایگاه شخصیتی اوست.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود به راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم و تشییع مالک اشتر زمان، اشاره کرد و افزود: کسانی که کاندیدا برای شرکت در مجلس شورای اسلامی هستند باید مراقبت کنند و مردم نیز بدانند در بربار همه مسائل کشور مسئولیت دارند و لازم است همه سر صندوق رای بیایند و نسبت به مدیرت کشور خودشان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام
captcha