حماسه ششم بهمن آمل مستندسازی شود
کد خبر: 3873865
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

حماسه ششم بهمن آمل مستندسازی شود

گروه اجتماعی ــ مدرس دانشگاه امام حسین (ع) و فرمانده سپاه آمل، گفت: همه کسانی که دخیل در رویداد حماسه ششم بهمن آمل بودند، مستندسازی کنند.

حماسه ششم بهمن آمل مستندسازی شودبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار محمد شبانی، مدرس دانشگاه امام حسین (ع) و فرمانده سپاه آمل در سال ۶۰ امروز چهارم بهمن‌ماه، در گردهمایی فرماندهان و رزمندگان سال ۶۰ آمل و یادواره شهدای حماسه ششم بهمن که در حسینیه ثارالله سپاه آمل برگزار شد با اشاره به اینکه هنوز بعد از سی‌وهشت سال از حماسه اسلامی مردم آمل نتوانستیم حق این حماسه را خوب ادا کنیم، اظهار کرد: حماسه آمل هنوز جای کار دارد و نیرو‌های مقاومتی که در منطقه تشکیل شده است برگرفته از حماسه مردم آمل است.

وی ادامه داد: برای بیان حماسه ششم بهمن آمل خیلی حرف‌ها برای گفتن داریم، ولی متاسفانه اتحادیه کمونیست‌ها در خارج از کشور برای قیام خودشان کتاب‌ها نوشتند، اما ما از همه دست اندرکاران تقاضا داریم در قالب فیلم و هنر بتوانیم ابعاد تاریخی این قیام را خوب ترسیم کنیم.

مدرس دانشگاه امام حسین (ع)، تصریح کرد: فرماندهان و رزمندگان سال ۶۰ میدان‌دار این حادثه بودند و آن را ایجاد کردند و باید همه کسانی که دخیل در رویداد حماسه ششم بهمن آمل بودند، مستندسازی کنند.

وی تاکید کرد: حماسه ششم بهمن آمل تحت لوای امام عزیزمان و با وحدت کلمه بدست آمده است و باید نسل به نسل انتقال یابد.


فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه، در کتاب درسی دانش‌آموزان حماسه مردم آمل گنجانیده نشده است، اظهار کرد: مگر این حادثه کمتر از دهقان فداکار است که باید در کتاب‌های درسی باشد، ولی حماسه مردم آمل نباشد.

سردار شبانی عنوان کرد: مردم آمل در ششم بهمن سال ۶۰ گل گاشتند و در مقابل مزدوران اجنبی ایستادگی کردند و ۴۱ شهید والامقام از تمام قشر‌ها تقدیم انقلاب کردند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: بعد از مشخص شدن مسئله هواپیمای اوکراینی عده‌ای جیره خواران استکبار جهانی وارد میدان شدند و حوادث ناگواری را بوجود آوردند، آمدند که بمانند، ولی با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم این قائله ختم به خیر شد و رفتند و قائله اخیر فرق داشت با فتنه سال ۸۸ و ۹۶ که با تمام امکانات وارد میدان شدند.

فرمانده سپاه آمل، با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» ادامه داد: نفوذ کلام این شهید والامقام در منطقه باعث شد که دشمن به وحشت بیفتد و به دنبال موقعیت بود که سردار سلیمانی را به شهادت برساند.

در این مراسم سرهنگ یدالله اکبرزاده، حجت‌الاسلام اصغری فرمانده کمیته سال ۶۰، سرهنگ فاضلی از فرماندهان سال ۶۰، «احمد اعلاپور» ازرزمندگان سال ۶۰ به خاطرگویی پرداختند.

در پایان از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل با هداء لوح و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha