احیای ۲۶ موقوفه مازندران با اجرای احکام قضایی
کد خبر: 3872761
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

احیای ۲۶ موقوفه مازندران با اجرای احکام قضایی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف مازندران از اجرای۲۶ حکم صادره موقوفات در محاکم قضایی خبر داد و گفت: با اجرای این احکام، ۲۶ موقوفه استان که به طور غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بودند، احیا شد.

احیای ۲۶ موقوفه مازندران با اجرای احکام قضاییبه گزارش خبرگزاری ایکنا از مازندران، حجتالاسلام ابراهیم حیدریجناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز ۲۹ دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ حق و حقوق موقوفات، گفت: اوقاف مدافع حقیقی موقوفات است و در این مسیر برای احقاق حق و حقوق املاک وقفی از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه، برخی موقوفه‌خواران برای تصرف املاک وقفی اقدام به تجاوز به حریم موقوفه می‌کنند و برخی نیز اجاره بها وقف را نمی‌پردازند، افزود: در این راستا اوقاف به‌عنوان مدافع موقوفات، فرد متصرف را دعوت به پرداخت حق و حقوق موقوفه کرده و در صورت تمکین نکردن مراحل احیای موقوفه از مسیر قانونی در مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای ۲۶ حکم صادره موقوفات در محاکم قضائی خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این احکام ۲۶ موقوفه استان که به صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بودند احیا شد.

وی، وقف را یک مسئله شرعی و قانونی برشمرد و افزود: حدود ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه‌های محرم و صفر است و متصرفان غیرقانونی موقوفات در واقع به اموال اهل بیت(ع) تصرف کردند.

وی با بیان اینکه اوقاف افتخار خدمت‌رسانی به زائران اهل بیت(ع) را دارد، ادامه داد: پرداخت حق و حقوق موقوفات در واقع عمل به نیت امینانه وقف است و مستأجران موقوفات نیز در اجرای این امر خیر شریک خواهند بود.

انتهای پیام
captcha